1

Tråd: TP-Link och Huawei E367

Är det någon som har erfarenhet av hur modemet Huawei E367 funkar ihop med TP-Link TL-MR 3220 eller 3420 ?
Att den tydligen funkar bra har jag förstått, men hur funkar det med lägre hastigheter än 3G ?
Har Huawei E367 för att kunna koppla till en yttre antenn, eftersom mottagningen är svag.

2

Sv: TP-Link och Huawei E367

Ja, jag har kört med TP link MR3420 och E367 och det funkade bra, har nu ett nytt abonnemang med tre och ett E372 modem

3

Sv: TP-Link och Huawei E367

hej!

jag har en Tp link mr3420, hade först ett E372 som jag inte fick att fungera, har nu köpt ett E367 och det fungerar inte heller. Det står först identifying, sen hittar den ju modemet och då står det E367. Sen när man trycker på connect så går det 10 sek sen står det identifying igen. Har senaste firmwaren och ingen PIN på modemet... vad ska jag göra?

4

Sv: TP-Link och Huawei E367

elbrink skrev:

hej!

jag har en Tp link mr3420, hade först ett E372 som jag inte fick att fungera, har nu köpt ett E367 och det fungerar inte heller. Det står först identifying, sen hittar den ju modemet och då står det E367. Sen när man trycker på connect så går det 10 sek sen står det identifying igen. Har senaste firmwaren och ingen PIN på modemet... vad ska jag göra?

Sitter modemen direkt i routern eller sitter dom i en usb-sladd som i sin tur sitter i routern? I.s.f. kan det vara kabeln som är för lång alt. dålig. Jag har också kört både E367 & E372 i MR3420 med gott resultat.

Testa att uppdatera modemets fw och testa med senaste någon av dom senaste fw till routern.

Kolla inlägg 8 (om du har 3) & 10 i denna tråden http://www.mobilabredband.se/forum/view … 169#p31169

/MmmMagnus

5

Sv: TP-Link och Huawei E367

Har nu köpt en TP-Link TL-MR3420 och installerat tillsammans med Huawei E367, och det gick ju kanonbra att köra så länge jag hade nätverkskabeln ansluten. Men det tog ett par timmar för mej att få datorn att förstå att den skulle ansluta till ett trådlöst nätverk. Sen var det bara att köra, som jag gjort ett par dagar nu, och inga problem hittills.