26

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Det är nåt jävla underligt som pågår nu. Ska nog va tyst en stund.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

27

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Heh mja vad händer.

Att lämna personnr känns vanligt idag när man beställer produkter online, så inget man tycker är märkvärdigt. Sen om de har onda planer för ens kontakt uppgifter är svårt att säga, men att sätta upp en gratis plattform som är reklam finansierad kan tyda på att man möjligen kan få ett eller annat brev hem i lådan också.
Men detta kan vara helt ok så länge man är kund tycker jag, sen vill man självklart inte att de skall sälja vidare uppgifterna till telemarketing bolag, kalsong försäljare mm.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

28

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Någon som har en invitekod tänkte nog köpa en surfplatta, men det låter lite för bra för att vara sant?

skicka till rapax1@passagen.se

29

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

lbviking skrev:

Någon som har en invitekod tänkte nog köpa en surfplatta, men det låter lite för bra för att vara sant?

skicka till rapax1@passagen.se

Bara regga intresse så bör du få inbjudan.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

30 Senaste redigerad av lbviking (2012-01-31 15:35:11)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Fick den nu. Så var en surfplatta beställd.

31

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Grattis, väntar på min inbjudan smile

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

32

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

lbviking skrev:

Fick den nu. Så var en surfplatta beställd.

Kul, sett att JOORS tittat in på sidan några ggr men osäker på om de reggat något konto en.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

33

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Andreas skrev:
lbviking skrev:

Fick den nu. Så var en surfplatta beställd.

Kul, sett att JOORS tittat in på sidan några ggr men osäker på om de reggat något konto en.

Är du säker så det inte är nån på Joors abb?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

34

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Nu har jag fått modemet, funkar men lite halvtaskigt gränssnitt. Tror nog inte riktigt på affärsiden. Ger dem ett år innan den de går i KK. Men min son var eld i lågor tyckte gratis bredband var coolt. Så jag kan ha fel. Nu väntar jag bara på surfplattan.

35

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

lbviking skrev:

...min son var eld i lågor tyckte gratis bredband var coolt.

Hoppas din son surfar coolt också, annars räcker 2GB/månad inte så långt...http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/rolleyes.gif

http://www.joors.com/se_images/prod_bmore_img01.jpg

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

36 Senaste redigerad av pompe90 (2012-02-01 21:21:05)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

(lulllull)

Tror inte på att dom kommer tjäna stora pengar på detta om dom inte råsatsar med detta.
Jag har beställt då jag fick en inbjudan men satan va dom ska åka dit och få skit om dom lurar oss konsumenter !

Ska göra mer research med mina kontakter. Men just nu verkar det ok.
Hoppas innerligt på att dom klarar att hålla igång företaget åtminstonde 1 år.
Vem vill inte har "gratis" mobilt bredband ?

EDIT:

Om någon från Joors ser detta, skapa ett konto här och förklara lite mer hur ni ska lyckas med detta, nöjda kunder hittils?
Hur kommer företaget att se ut om 1 år?

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

37

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Obegränsat trådlöst

Intressant lästips för alla mobilnördar som drömmer om obegränsad mobilkapacitet i framtiden:
http://www.svd.se/naringsliv/innovation … 131107.svd

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

38

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Fick mitt Joors paket idag, modem kartongen var öppnad så min fråga till er andra som fått modem.
Var era kartonger oxo öppnade? VOID tapen va klippt.
Tackar på förhand.

E367/E398 Telenor/ Dovado 4GR /Tp-link mr3420

39

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

juzzi skrev:

Fick mitt Joors paket idag, modem kartongen var öppnad så min fråga till er andra som fått modem.
Var era kartonger oxo öppnade? VOID tapen va klippt.
Tackar på förhand.


Jag har passerat två ex. Ja det var dom. Samt att innehållet var "intryckt" igen.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

40

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Kankse de öppnar och gör något med dem, brandar dem eller något?

41

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Nån som behöver en invite?

42

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

kjellorix skrev:

Ointresserad ! Raderade inläggen dom tog plats, gav upp.  kan inte !


Hur ska du ha det?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

43 Senaste redigerad av pompe90 (2012-02-03 20:05:32)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

fått mitt joors nu, samma med VOID biten, den är av och allt intryckt, inget snyggt direkt. Tycker iofs att modemet i sig är väldigt fint
Ser ut som en godisbit. haha.

Får se hur det går att surfa på det.. Inte lyckats att regga det ännu..

EDIT:

Programmet till OSX (mac) funkar uruselt. vad än jag försöker med så vill den inte registrera modemet för att kunna koppla upp.
Får väl testa på windows då. (SUCK)

EDIT2:

Jag kan använda mitt telenor program på macen och den funkar, dock måste jag hitta APN för joors

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

44

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

pompe90 skrev:

fått mitt joors nu, samma med VOID biten, den är av och allt intryckt, inget snyggt direkt. Tycker iofs att modemet i sig är väldigt fint
Ser ut som en godisbit. haha.

Får se hur det går att surfa på det.. Inte lyckats att regga det ännu..

EDIT:

Programmet till OSX (mac) funkar uruselt. vad än jag försöker med så vill den inte registrera modemet för att kunna koppla upp.
Får väl testa på windows då. (SUCK)

EDIT2:

Jag kan använda mitt telenor program på macen och den funkar, dock måste jag hitta APN för joors


Finns inte APN på sidan men citerar ur ett mail med dom nu. Om du pillar in sim-kortet i ett annat modem och kopplar upp dig med ex.vis mobile connect så kan du bara surfa på joors.com, och därav möjligheten att ladda ned vår mjukvara. Men för att detta skall lyckas måste du förstås ha vårt APN: joors.tmhlan, chap user: joors psw: joors
Vår mjukvara stöttar idag de flesta av Huawei och ZTE-modem (d.v.s. AT-kommandon finns i vår app). Dock inga garantier förstås smile

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

45

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Okej tack för informationen!

Jag fick igång modemet med programmet på windows, där funkade det som det skulle.
Testar igen på macen men icke. avaktiverade pinkoden men funkade inte heller.

Fick 0.91mbit NED och 0.51mbit UPP
Dock med 2 pluppar på täckningen. Får testa en vacker dag i solskenet när jag är ute med laptopen i bilen.

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

46

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

kjellorix skrev:
Ilsken skrev:
kjellorix skrev:

Ointresserad ! Raderade inläggen dom tog plats, gav upp.  kan inte !

Hur ska du ha det?

Inte alls, bara kommenterar i fyllan !

Haha gärna för mig. Ha en trevlig morgondag.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

47

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Nu har jag fått min platta. Men faktiskt lite besviken många appar som inte är anpassade till plattan eller fungerar inte alls. Dock fungerar joors, klockrent, dvs jag får inte upp någon reklam näkr jag surfar. Så den appen kommer jag inte att uppdatera:-) Däremot verkar det inte gå att ta bort allt bloatware från Bonnier. Rikigt uselt.

48

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

lbviking skrev:

Nu har jag fått min platta. Men faktiskt lite besviken många appar som inte är anpassade till plattan eller fungerar inte alls. Dock fungerar joors, klockrent, dvs jag får inte upp någon reklam näkr jag surfar. Så den appen kommer jag inte att uppdatera:-) Däremot verkar det inte gå att ta bort allt bloatware från Bonnier. Rikigt uselt.

Ang bloatware du får väl roota den. Läs tex här http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=57047 Men tack och hej till garanti.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

49

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Det går ju att unroota och sedan återställa original innehållet smile

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

50

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Var det inte Samsung som hade nåt räkneverk eller likn som indikerar om man trixat med dom. Eller gäller det bara deras mobiler?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.