51 Senaste redigerad av pererikl (2012-01-13 09:46:51)

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

Det finns flera hemmasnickrade saker du kan pröva med.

Ställ 4GR på fötter så den kommer upp något. Det ger bättre lufttillförsel och kylning.
Misstänker du att spänningen inte räcker kan du mata modemet med en usbhub med extern spänningsmatning. Detta gör dock att dovadon tappar något av kontrollen över modemet.
Sen var det detta med wlan som stör...

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

52

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

Ja, och glöm inte ömheten.  Var snäll mot den.  Fråga hur den mår, ibland.  Det är känsliga saker det handlar om wink

Free your mind, and your OS will follow.

53

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

cii skrev:

Ja, och glöm inte ömheten.  Var snäll mot den.  Fråga hur den mår, ibland.  Det är känsliga saker det handlar om wink

...som en pelargon tongue

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

54

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

Precis.  Terapi kan också funka ibland.  Det kan bli rätt dyrt.  Men man kan prova söka bidrag hos leverantören.  De gör en del vinster på HW.  Det kan bli en och annan slant över som reserveras för just sådana knäppiga situationer wink

Free your mind, and your OS will follow.

55

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

pererikl skrev:

...som en pelargon tongue

big_smile

Och jag tänker direkt på julstjärnan, framme en vecka om året. Sedan funkar den inte och in i garderoben med den där den får stå svalt och sedan fram igen om 51 veckor för ett nytt försök.

56

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

Jag har slagit av WLAN på 4GR och kör en UMR som accesspunkt. 3 bärbara datorer på nätet och 2 Android lurar. Innan när jag körde med bara 4GR kopplade min HP Pavillion ständigt ned WLAN och ibland bara "ingen internetaccess", Motorola Defy+ luren hade extremt dålig WLAN täckning och ramlade ur ibland p g a detta, de andra enheterna fungerade ganska bra. Nu med UMR som accesspunkt fungerar alla enheterna och Motorolan har bättre täckning! Dessutom har 3g farten ökat fråni snitt ca 7mbit till 14 mbit!! Har bara kört detta i en dag ännu men det känns väldigt bra även om det är en workaround.

Nya firmwaret gå G snart?

57

Sv: Provköra 4GR utan WLAN igång

Nu har jag provat rekommendationen att stänga av WLAN koppla in annan accesspunkt och det fungerar precis lika illa.

Support och svara snabbt i all ära, men mig hjälper det inte mycket i alla fall.

Därför ställer jag frågan öppet här.
Sam, vad tycker du att jag skall göra, jag har köpt en 4GR för över ett tusen kronor.

1. Jag har provat det som föreslagits.
2. Jag har registrerat en ticket.

Jag förstår heller inte meningen med en att registrera ett supportärende då jag endast får svaret att kolla i detta forum och testa saker som föreslås där. Jag kan kolla där utan att registrera ett supportärende.

Likförbannat så sitter jag med en 4GR som INTE fungerar. Att jag är hyfsat sur behöver jag inte ens gå in på. Jag har liksom ledsnat på att försöka vara förstående och diplomatiskt i min kommunikation, och jag har varit mera än förstående i över ett år, men nånstans går ändå gränsen.