1

Tråd: Fortsättning på varierande hastighet

Jag har haft lite trådar om dubbla antennuttag och dylikt som jag trodde påverkade hastighet. Nu har jag haft ~40/12 i 2-3 dagar utan problem men när jag kollade imorse hade jag istället 6/4 och nu när jag kommer hem har jag 6/12. Utan att jag gjort något och utan att modemet kopplat ner/upp.

Skiljer helt fantastiskt mycket och jag har verkligen inte ändrat någonting. Varken antenn eller placering av modem. För tre dagar sen lät jag modemet vara urkopplat (strömlöst) i 30 minuter, innan det hade jag ungefär 6/12 också och efter fick jag som sagt ~40 hem istället.

Vad händer?

2

Sv: Fortsättning på varierande hastighet

Låter som samma problem som jag.... Jag tror att modemet väljer en starkare mast ibland, den kan vara mer belastad eller inte tillräcklig fart i den, men det är bara gissningar

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

3

Sv: Fortsättning på varierande hastighet

Jag var ledig igår och noterade att det byts IP-adress lite då och då inkl inatt.

Förmodligen är/har det varit mycket "nätmeckande" in i det sista före Julen.

Kan tänka mig att det ligger ett modem i en del julklappspaket.....och det blir ju
kaos framåt Juldagen om alla ska skälla på suppporten... wink

Verkar stabilt iaf just nu....

(Telenor)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

4

Sv: Fortsättning på varierande hastighet

plun skrev:

Jag var ledig igår och noterade att det byts IP-adress lite då och då inkl inatt.

Förmodligen är/har det varit mycket "nätmeckande" in i det sista före Julen.

Kan tänka mig att det ligger ett modem i en del julklappspaket.....och det blir ju
kaos framåt Juldagen om alla ska skälla på suppporten... wink

Verkar stabilt iaf just nu....

(Telenor)


Vet att man var och "pillande" på 4G / LTE nätet i Gävle denna vecka.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5 Senaste redigerad av Trevik (2011-12-24 10:44:04)

Sv: Fortsättning på varierande hastighet

Halmstad med kanske?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket