151 Senaste redigerad av Micke (2012-01-22 10:27:30)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

"... * DynDNS fungerar nu"

Det verkar fortfarande vara nån bugg någonstans?!
Ibland funkar det efter en kamera- o/e routerreboot, ibland inte.

Just nu... http://img576.imageshack.us/img576/1999/2012012209h5730.png

Efter en router(mjuk)reboot...http://img403.imageshack.us/img403/2883/2012012211h1756.png

Ps.: Slingboxen (port 5001) funkar alltid klockrent!  big_smile

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

152

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Ser att ni skriver att Dyndns fungerar. Innebär detta att man kan komma åt sitt nätverk utirfån?? Hade nämligen fått för mig att de inte hade publika IP-adresser, eller är detta nåot de fixat på annat sätt?

Hade ju varit underbart om man kunde komma åt sina filer utifrån, Väntar på min router som var slut i butik...

153 Senaste redigerad av Micke (2012-01-25 10:35:59)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Andy, mitt inlägg ovan gäller fortfarande. Dvs...fungerar...fungerar inte...fungerar... tongue

Port 80 i DWR:en kan tyvärr fortfarande inte användas för en kamera-portforward, det skär sig någonstans. Det gick förrut med UMR:en och TP- Link:en, men DWR:en säger strikt ifrån.

Ändrade både i kameran och i DWR:en till port 6565 och det funkar via DynDNS perfekt några timmar. Sedan stängs porten automatiskt (Telenor?) utan att IP:n har ändrats under tiden!
Någonstans är det nåt som fortfarande brister i kommunikationen...även med den nyaste firmwaren (finns här --> http://www.telenor.se/privat/kundservic … dband.html) finns mitt lilla problem kvar.

Om nån i forumet har tips eller en lösning skulle jag vara mycket tacksam!

Hur du kan hantera ditt nätverk utifrån kan jag inte besvara, men det borde ju funka.
Det arbetas nog förhoppningsvis med en bättre FW som även undanröjer flera buggar?

Jag är iaf jättenöjd med routern...stabil uppkoppling (här med `900 MHz Only´)...för mig tillräckliga hastigheter (just nu 14/10)...inga överhettningsbekymmer...PortForward direkt till Slingboxen (port 5001) utan DynDNS(!) funkar utan anmärkning.

Till nackdelen hör kanske att det inte finns nån publik manual tillgänglig, att lådan är stor och såmed ev. svårplaceringsbar.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

154

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Går det att ha routern som en NAS enhet? Tänkte om det gick att koppla på en USB-disk.

155 Senaste redigerad av Micke (2012-01-26 10:26:08)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

yps skrev:

Tänkte om det gick att koppla på en USB-disk.

http://i.imgur.com/mynHa.jpg
Källa: Bredbandsbolaget.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

156

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Andy72 skrev:

Ser att ni skriver att Dyndns fungerar...

Ringde nyss till "Bredbandsexperten" angåend DynDNS, PortForward och min ip-kamera.

De är medvetna om att det inte vill sig som man tror hos Telenor!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

157

Sv: Telenor lanserar 4G-router

ok, får väl se vad som händer framöver då ang publika IP.
Är i alla fall nöjd med hastigheten, 48 / 9 över lan och hälften när jag testar över wlan.
Dock hade de confat abonnemanget fel så slet ett bra tag att få ingång den innan jag ringde supporten som löste det.
får testa lite med med usb portar och dyndns senare. Men det med USB är säker något som kommer med senare firmware om det inte funkar nu i så fall...

158

Sv: Telenor lanserar 4G-router

lando skrev:

Jag kollade runt lite inne i scripten på routern och det ser onekligen ut som "transparent mode" idag bara fungerar på wan porten (kanske ett fulhack & ändra manuellt löser detta?)

Innebär det att jag kan hänga på en egen router på den porten och köra DWRn som modem only?

//Tette

159

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Finns det någon här som provat två riktantenner för att optimera 4G-uppkopplingen?
Vad har ni isf. använt och vilket resultat?

Jag har en orange 3G-lampa och får ca 5-9 Mbit/s med modemet placerat på optimal plats (provat överallt i huset)... 4G-lampan är inte ens tänd - antar att det beror på att jag inte får någon kontakt alls med 4G-nätet?

/Johan

160

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Vilka inställningar kör du med? Prova alla!
http://www.mobilabredband.se/forum/view … 108#p31108

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

161

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Just nu "Auto" och "2600 Mhz only", ska prova lite olika med fokus på 4G... återkommer.

162

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Mycket konstigt resultat... med "4G" och "900 Mhz only" så får jag en anslutning enligt nedan:

LTE Device Name                    Qmi0            Qmi1
Registration State                    Registered    Not Registered
Radio Interference                    LTE   
RSSI    1,(76,8)   
Signal Strength                    -76                     -128
NetworkName                            Telenor SE   
Mobile Country Code(MCC)    240                      0
Mobile Network Code(MNC)    8                      0
Cell ID                                    80562434      0

Och samtidigt grönt ljus på 4G-lampan på routern.

Dock miserabel hastighet... ner ca 1-3 Mbit/s och upp ca 3-4 Mbit/s (detta är en förbättring,tidigare var "Upp" som mest 2 Mbit/s)

/Johan

163

Sv: Telenor lanserar 4G-router

danieljl, jag sprang också runt i huset för att få bästa mottagning och provade naturligtvis också olika sprötinställningar. Ena antennen (den över Telenor-symbolen) har jag nu lodrätt och den andra vågrätt.
Med 4G och 900 MHz only (-> se också linken nederst) får jag i snitt 12 Mbit/s ned, 9 Mbit/s upp. Hade också en extern MIMO-antenn i tankarna, men hastigheterna duger åt mig och jag är jättenöjd med routerns stabilitet.
Synd bara att det där med DynDNS ännu inte vill sig riktigt en längre tid. Kopplade nu kameran temporärt (Tele2`s uppsägningstid ut) till min gamla, tyvärr instabila, Dovado-UMR och då funkar det efter ett antal omstarter med timern förstås.
 
http://www.mobilabredband.se/forum/view … 115#p31115

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

164

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Lite mer kort uppföljning:

Med "4G" valt får jag enbart uppkoppling på "900 MHz" samt "Auto" som frekvensval. Övriga alt. ger ingen internetuppkoppling.

Med "Auto" både på nätverkstyp (3G/4G) och frekvensval får jag en UMTS-uppkoppling med signalstyrka på -90 dB och dåliga hastigheter (2 Mbits/s både Upp och Ner).

Med "Auto" och "2600 Mhz" får jag en UMTS-uppkoppling och ca -88 dB på Qmi0 men väldigt dåliga hastigheter just nu (1-2 Mbit/s)... helt emot nattens mätningar med samma inställningar då jag fick stabilt runt 7-8 Mbit/s under 10 h (mätt var 30 min).

Att modemet kanske inte är helt stabilt var gäller hastigheter känns inte helt främmande... Just "Auto" och "2600 MHz" har ju gett bra resultat tidigare igår och i natt men nu är det värdelöst...

165

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Oj...jag tror du är på god väg...4G! Signalstyrkan kunde dock vara något bättre (jag har just nu -68). Du får kanske springa runt igen för att få bästa signal? Skriv först upp numret på din nuvarande Cell ID...det är masten som du använder just nu. På ett annat ställe i huset gör du sen en reboot, kollar signalstyrkan, hastigheterna och om det är fortfarande samma mast Har du förrsten Firmware Version 1.0.70.30 i burken?

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

166 Senaste redigerad av Micke (2012-02-03 09:16:00)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Nu skriver vi om varann, men jag tror mest på din inställnig med "4G" och "900 Mhz only".
Allt beror ju mycket på avståndet till sändande mast och om den kan LTE.
Enligt Telenor: Kort avstånd (upp till 3 km) = 2600 MHz...längre avstånd = 900 MHz.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

167 Senaste redigerad av danieljl (2012-02-03 09:22:51)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Hmm, OK. Finns det någon karta över Telenors mast-placeringar? Telia har en men jag är osäker på om de delar mast eller ej?

"Roligt nog" så anger BBB att vi ska ha (enligt deras täckningskarta) 100% 4G (dvs mitt i ett grönt område) och samma sak enligt Telenors kartor.... dock så står det uttryckligen på Telenors hemsida att vårt område (Danderyd) ska byggas ut för 4G "under 2012"... så chansen finns väl att täckningen inte är utbyggd ännu och kan bli bättre...

Jo, det är senaste FW i modemet (.70).

/Johan

168

Sv: Telenor lanserar 4G-router

danieljl skrev:

Finns det någon karta över Telenors mast-placeringar?

Knappast, men om du ringer deras kundtjänst och anger Cell ID:n kan du få besked.

Ha det gott, Micke.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

169 Senaste redigerad av padinni (2012-02-07 14:24:05)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Hej jag har en DWR-923 och ibland förlorar jag täckningen helt slumpmässigt (internet lampan börja lysa rött) och nej jag tappar inte täckningen eftersom 4G lapan fortsätter lysa samma färg och den är nästan alltid grön. Vad är felet? Någon inställning eller? Jag har den låst till 4G och auto radio configuration och har provat med några andra men ändå samma problem. Jag bor väldigt nära masten och brukar få runt 40-50 mb/s ner. Detta är mitt ända problem och skulle vara tacksam för hjälp. Ibland kommer jag inte in på vissa sidor också men som sagt när jag får problemet med att internet lampan börjar lysa rött slutar allt fungera. Detta händer oftast när jag spelar, surfar, använder skype men har också hänt när jag inte gjort något särkilt.

Jag har provat stänga av QOS men ändå samma. Har det avstängt oftast.

170 Senaste redigerad av Micke (2012-02-07 16:09:43)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

padinni skrev:

Jag har den låst till 4G och auto radio configuration och har provat med några andra men ändå samma problem. Jag bor väldigt nära masten och brukar få runt 40-50 mb/s ner.

Vid korta mastavstånd borde inställningen `4G 2600MHz´ vara korrekt...undvik `auto´.

Har du senaste Firmware Version 1.0.70.30 i burken?

---> http://www.telenor.se/privat/kundservic … dband.html

Aktivera loggfunktionen, spara loggen nånstans och läs vad som felar.
Vad säger Telenor`s kundtjänst?

Citat gällande nyaste FW från D-Link Northern Europe:

"The reason why you cannot find it on our homepage is because, this product is only being sold by Telenor. We (D-Link) have developed this product in co-operation with Telenor.

All firmware updates, support, warranty handling etc is handled by Telenor directly."

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

171

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Micke skrev:
padinni skrev:

Jag har den låst till 4G och auto radio configuration och har provat med några andra men ändå samma problem. Jag bor väldigt nära masten och brukar få runt 40-50 mb/s ner.

Vid korta mastavstånd borde inställningen `4G 2600MHz´ vara korrekt...undvik `auto´.

Har du senaste Firmware Version 1.0.70.30 i burken?

---> http://www.telenor.se/privat/kundservic … dband.html

Aktivera loggfunktionen, spara loggen nånstans och läs vad som felar.
Vad säger Telenor`s kundtjänst?

Citat gällande nyaste FW från D-Link Northern Europe:

"The reason why you cannot find it on our homepage is because, this product is only being sold by Telenor. We (D-Link) have developed this product in co-operation with Telenor.

All firmware updates, support, warranty handling etc is handled by Telenor directly."

Jag har firmware 1.0.70.30. Okej jag ska testa med att använda 2600 MHZ istället för auto. Sätter på loggen och återkommer. Telenor kundservice sa att jag skulle ringa igen om det fortsätter och då får jag skicka den på service, men det orkar jag inte, jag tror det är någon inställning! Jag har provat att återställa den också, men samma fel.

172 Senaste redigerad av Micke (2012-02-07 18:14:49)

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Kanske har masten fått hicka, vad har du för signalstyrka?
Skriv upp Cell Id:n...kundtjänsten vill ha numret vid ev. felanmälan!

Om det inte vill sig alls kan du ringa "bredbandsexperten".
Det är nämligen deras tekniker som utvecklar/uppdaterar firmwaren!
De kan komma in i din router och fixa dina ev. felinställningar!
http://www.bredbandsexperten.se/
De tar visserligen lite betald, men bara om de kan lösa problemet.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

173

Sv: Telenor lanserar 4G-router

padinni skrev:

Okej jag ska testa med att använda 2600 MHZ istället för auto. Sätter på loggen och återkommer. Telenor kundservice sa att jag skulle ringa igen om det fortsätter och då får jag skicka den på service, men det orkar jag inte, jag tror det är någon inställning!

... och? Hur gick det?

Även jag snackade med deras kundservice igen...

1) Kan ni öppna portar åt mig?
   Jag öppnar alla portar åt dig. Gör en reboot om en kvart.

2) Varför funkar DynDNS inte som det skall?
   Det är inte vår sak att utreda, men det verkar vara fel i din router och om det inte vill sig framöver får du skicka den på service eller lämnar den i nån av våra butiker.

3) Hur hanterar ni strypningen vid > 100 GB förbrukning?
   Då kan vi strypa tillfälligt vid en mastöverbelastning, men inte månaden ut.

Frågade sedan bredbandsexperten.se...

1) Kommer inte till kameran utifrån. Kan ni kolla mina inställningar i routern?
   De är helt ok!

2) Varför uppdaterar sig inte IP:n automatiskt i routern? Alla portar är öppen och brandväggen är inte aktiv. Bara om jag startar PC:n här hemma updaterar sig IP:n automatiskt och man når kameran utifrån. Jag vill inte ha igång PC:n när jag är bortrest och vill se min kamera.
   Oj...det kan vara nåt fel med dyndns.com eller routern blockerar.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

174

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Jag har snackat med kundservice, men jag tror det är DNS som felar eller dylikt och inte själva Routern eftersom om den skulle vara sönder skulle den inte funkat mestadel av tiden och tappa internet slumpmässigt känns det som.

Fick följande medellanden I loggen idag när min DWR-923 tappade internet, om någon kan hjälpa mig att tyda dem;

Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: addressFamily: 2
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: LogicalIfName: WAN1
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: addressFamily: 10
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: LogicalIfName: WAN1
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: addressFamily: 2
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: LogicalIfName: LTE-WAN
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: addressFamily: 10
Thu Feb  9 15:24:31 [NIMF] dnsResolverConfigure: LogicalIfName: LTE-WAN
Thu Feb  9 15:24:45 [FIREWALL] Disabling Attack Check for 0
Thu Feb  9 15:24:46 [FIREWALL] Disabling Attack Check for 1
Thu Feb  9 15:24:46 [FIREWALL] Enabling Attack Check for 2
Thu Feb  9 15:24:48 [FIREWALL] Disabling Attack Check for 4
Thu Feb  9 15:24:48 [FIREWALL] Disabling Attack Check for 5
Thu Feb  9 15:24:48 [FIREWALL] Disabling Attack Check for 6
Thu Feb  9 15:24:48 [FIREWALL] Disabling Management Access from Internet to port 80
Thu Feb  9 15:24:48 [FIREWALL] Enabling DOS Attacks


Sen brukar jag får massa sånthär men det verkar inte göra så jag tappar internet;
Thu Feb  9 13:20:54 [KERNEL] [250364.550000] DWC_otg: hc_xfer_timeout: timeout on channel 7
Thu Feb  9 13:20:54 [KERNEL] [250364.560000] DWC_otg:     start_hcchar_val 0x0258b200
Thu Feb  9 13:49:32 [KERNEL] [252083.030000] DWC_otg: hc_xfer_timeout: timeout on channel 15
Thu Feb  9 13:49:32 [KERNEL] [252083.040000] DWC_otg:     start_hcchar_val 0x0258b200
Thu Feb  9 13:51:22 [KERNEL] [252193.260000] ieee80211_ioctl_getparam: get IEEE80211_PARAM_MCASTCIPHER: 1
Thu Feb  9 13:51:22 [KERNEL] [252193.270000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_CIPHER_GROUP flag 0
Thu Feb  9 13:53:38 [KERNEL] [252328.550000] ieee80211_ioctl_getparam: get IEEE80211_PARAM_UCASTCIPHER: 8
Thu Feb  9 13:53:38 [KERNEL] [252328.560000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_CIPHER_PAIRWISE flag -22
Thu Feb  9 13:59:03 [KERNEL] [252648.120000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_CIPHER_GROUP flag 0
Thu Feb  9 13:59:03 [KERNEL] [252654.210000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_KEY_MGMT flag 0
Thu Feb  9 14:19:21 [KERNEL] [253871.630000] ieee80211_ioctl_getparam: get IEEE80211_PARAM_UCASTCIPHER: 8
Thu Feb  9 14:19:21 [KERNEL] [253871.650000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_CIPHER_PAIRWISE flag -22
Thu Feb  9 14:38:43 [KERNEL] [255034.000000] ieee80211_ioctl_getparam: get IEEE80211_PARAM_UCASTCIPHER: 8
Thu Feb  9 14:38:43 [KERNEL] [255034.020000] vap0: ieee80211_ioctl_giwauth IW_AUTH_CIPHER_PAIRWISE flag -22

175

Sv: Telenor lanserar 4G-router

Tja...tyvärr, men "[FIREWALL] Disabling Management Access from Internet to port 80" låter ju inget vidare. Sånt har jag aldrig fått och routern har varit i nätet (utan ofrivilliga avbrott) i 2 månader nu. Min brandvägg står förresten på "Typical".

Visar lite mina/Telenor´s inställningar (vissa går ju inte att ändra/infoga!)....
http://i.imgur.com/5zSA0.pnghttp://i.imgur.com/uzhCJ.png
Jag tycker gränssnittet är bedrövligt och hoppas att nån kommer snart med en ny fw-update.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]