26

Sv: Snåla HP

Precis.

Nått lurt är det.

När jag slängde in det i dell burken så ser man klart och tydligt, "cellular device"
http://bandwidth.mina-filer.com/thumbs/3613.jpg

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

27

Sv: Snåla HP

Någon som har gjort något framsteg på NC6400? Nu när priset är rätt okej på den är jag lite sugen, men bara om man kan få igång wwan på den. Jag har en Dell 5520 modul som jag vill kunna använda.

28

Sv: Snåla HP

Jag sitter med en 2510p och undrar om det löste sig nån gång med att sätta i ett Option pci-kort? Jag tänkte prova med ett OPTION GLOBESURFER ICON HSUPA om det går att få isär och om det sitter något pci-kort i det modemet?
/biza

29

Sv: Snåla HP

Jag är osäker på om "OPTION GLOBESURFER ICON HSUPA" har ett mini pci express kort i sig.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

30

Sv: Snåla HP

Jag skulle vilja veta om någon fått igång något option-kort i en HP 2510p? Det finns ju även en gps-funktion på korten, är det någon som lyckats använda den funktionen? Kanske man blir tvungen att satsa på ett sierra-kort ändå (typ 880U), deras usb-varianter har även mjukvarustöd för gps och det går väl att få ur mini pci express kortet på dom oxå? Det kanske är lättare eftersom HP's orginal-kort är ett sierra MC8775 men jag är lite sugen på att beställa ett OPTION GLOBESURFER ICON HSUPA från dustin och pilla isär det...

31

Sv: Snåla HP

Det finns ett Sierra Aircard 880U som är ett HSUPA USB-modem och borde ha ett mini pci-kort innanför skalet? Sierra-kortet har även en GPS-funktion som verkar intressant:

High performance GPS antenna for a quick and accurate fix on your location.

User Scenarios
Mobile professionals often find themselves in new areas or cities with no way to find their way around
Bulky printed or out-of-date maps are a hassle
GPS hardware/software can be expensive 
TRU-Locateâ„¢ Solution
Determine where you are, and how to get where you need to be.
Easily integrate with Google Maps, Microsoft Live, Mapquest etc"¦
Supports 3rd party applications for Route Optimization, Dispatch and Resource Monitoring
Standalone, Static-GPS Assisted, A-GPS capabilities supported
Customers will experience enhanced location services with Sierra Wireless products.

Det här kortet kanske är lättare att få igång i en HP?

32

Sv: Snåla HP

Var det någon som fick igång något Option Icon 7.2 intergrerat mini pci express kort i Hp 2510p? Kan man få reda på om det sitter något mini pci express kort i "OPTION GLOBESURFER ICON HSUPA" eller "Sierra Aircard 880U"?
Tacksam för svar...

33

Sv: Snåla HP

Testade precis lite snabbt att slänga in icon kortet i 2510p.

http://bandwidth.mina-filer.com/thumbs/6369.jpg
http://bandwidth.mina-filer.com/thumbs/6370.jpg
http://bandwidth.mina-filer.com/thumbs/6371.jpg

Men tråkigt nog så ger kortet inte nått utslag i biosen, dvs finns inget alternativ om wwan.
Testade aldrig att boota upp den helt då jag bara lånade datorn snabbt för testet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

34

Sv: Snåla HP

Tack så mycket för testet, så slapp jag göra det där i onödan innan det finns någon lösning på problemet. Jag ska jobba på det...
/biza

35

Sv: Snåla HP

Coola bananers, får se om jag får tag i en som jag kan testa starta upp helt och se ifall den hittar modemet i windows osv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

36

Sv: Snåla HP

Jag köpte ett Telia Globesurfer iCON 7.2, det sitter i datorn nu(HP 2510p) men jag får inte igång det... Det måste aktiveras i bios på nåt sätt... Är det någon som har någon lösning på detta?

37

Sv: Snåla HP

Du kan ju testa att flasha in US firmware som kanske har de aktiverat på nått vis.
Eller ringa till HP och så får de göra ett ärende som de får försöka lösa eller ge förklaring.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

38

Sv: Snåla HP

Enligt senaste Bios uppdateringen som kom 25 jan 2008

"- Adds option in F10 Setup to enable or disable the modem. "

Med lite önsketänkande kan de vara wwan modemet dom menar

39

Sv: Snåla HP

Nej, tyvärr... Det bioset är i sen datorn kom... Går inte att backa bios, finns inga val om modem. Tack ändå för omtanken, ha det bra!

40

Sv: Snåla HP

Raden för att enable/disable wwan-kortet i bios kommer inte upp om det inte är ett godkänt HP-kort enligt supporten på HP... Hur dom har fått till det hoppas jag att nån löser snart.

41

Sv: Snåla HP

Kan inte nån duktig modifiera HP's äldre bios "F07" så det klarar skriva över HP's nya bios "F0A", då kanske aktiveringen av wwan är med igen?

42

Sv: Snåla HP

Så F07 kanske har stöd eller?

Godkännda wwan kort, finns typ bara 2st som de erbjuder.
Kasst från HP's sida.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

43

Sv: Snåla HP

Sett att man kan få samma problem med vanliga WLAN korten ifall man stoppar in ett som inte är godkännt av dem.

Läste här hur man ändrar produkt id och haxxar biosen.

http://www.richud.com/HP-Pavilion-104-Bios-Fix/

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

44

Sv: Snåla HP

Jag har varit inne på den länken oxå, men dc-unlocker känner inte ens av mitt 1-antenns kort så jag vet inte ens vad det är för nåt? Editerar du HP-bioset så det accepterar Option-kort så bjuder jag på fika nån dag ;-)

45

Sv: Snåla HP

Hah, dc skall känna av ditt kort om du har den i usb dockan alla fall.
Titta i en 200mil lång tråd på HP också om när de gjorde så att deras wlan 2200bg kort vakna till liv.
Olika lösningar som att stoppa in kortet precis när den skall boota windows och starta med en live knoppix skiva och ändra lite saker fram och tillbaka.
Känns inte så pice of kake.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

46

Sv: Snåla HP

Jag la ner det.... Nu sitter kortet i usb-dockan igen, jag hoppas nån löser det här framöver...

47

Sv: Snåla HP

elmor kan säkert fixa sådant smile
han är en förnulig en.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

48

Sv: Snåla HP

Kul att HP nu skickar med 3g modul i lappisar som kostar 5 tusen.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=348139

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

49 Senaste redigerad av linmias (2008-06-19 21:09:04)

Sv: Snåla HP

Sitter med min HP 2510p och har fått den inbyggda bredbandsmodulen att lira med både Telia mobilt bredband, och 3Kontant mobilt bredband. Dock kopplar 3 tjänsten bort ofta (trots full signalstyrka), jämfört med telia som nästan aldrig verkar göra det. Synd att telia har din 5GB gräns, dessutom lägre "verklig" överföringshastighet när man provar i praktiken.  Kör "HP Connection Manager 1.0"  Sierra Wireless 3G Watcher build 1488 för er som undrar. Företaget fick loss modulen för ca 1600:- Exkl moms dock verkar den bara klara 3,6mbit jag har inte sett till någon "uppgradering" än.

50

Sv: Snåla HP

I min NC6400 finns det plats för WWAN kort, något som vet vilka kort som är kompatibla?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|