1

Tråd: Apple iPhone 4 proximity sensor problem

Jag har själv haft stora problem med detta på min iphone 4.
Varje samtal jag har haft i min vänsterhand resulterar i något av detta:

Att den lägger på samtalen.
Att den sätter på högtalare.
Att den stänger av mikrofonen.
Att den ringer upp telefonsvararen.
Att den ringer upp andra folk medans jag pratar med någon.

[youtube]8gFqAEuioi4[/youtube]

Köpte en app på appstore för att råda bot på detta men den appen var halft värdelös "Call Guard", appen i sig funkade korrekt men att den inte slog igång auto när man ringde eller fick ett samtal gjorde den värdelös.

Hittade idag på Cydia "för dem som har jailbreakade telefoner" en app som heter CallLock och den har lite inställningar som Auto Lock, Manual Lock osv. Den kostar $0,99 men hittade den i en repo som den låg uppe gratis.

http://imup.se/t/qDQono88MA.png

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Apple iPhone 4 proximity sensor problem

varför inte klaga till det mask ätna äpplet...
solklar reklamation om du köpt den andreas smile

så den släcker inte skärmen när du har den mot huvudet?

nexus har liknande för sig i bland, men inte på den magnetud som du beskriver....

3

Sv: Apple iPhone 4 proximity sensor problem

G-Man skrev:

varför inte klaga till det mask ätna äpplet...
solklar reklamation om du köpt den andreas smile

så den släcker inte skärmen när du har den mot huvudet?

nexus har liknande för sig i bland, men inte på den magnetud som du beskriver....

Har pratat med polarna på telia och de har samma fel själva på sina också, och kunder som kommer in och lämnar in sina nallar för de får tillbaka dem bara, och får casha för koll utan reparation. Så inte mycke att göra. Maskänta äpplet sa att de skulle fixa det i version 4.1, men jag har den versionen och de funkar tamefan inte bra.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Apple iPhone 4 proximity sensor problem

tycker alla SF har sådant för sig, "små konstigheter" - dom säljs med halvfärdiga programvaror - alpha som jag kallar det när det hamnar i butikerna långt innan det är halvtestat, alldeles för komplexa prylar...

vore intressant hur en grupp talan skulle te sig ang detta... du är inte ensam med problemet.
och telia skulle vara motpart då dom säljer dom smile

5

Sv: Apple iPhone 4 proximity sensor problem

Om du får ytterligare problem eller vill fixa den på garanti rekommenderar jag Lan Masters. Dom har ett speciellt avtal med Telia vilket innebär att dom byter ut telefonen inom 4 timmar. Jag lämnade in min Telia iPhone där och fick en ny på 4 timmar smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|