101

Sv: Funkwerk antenn?

Det var ju synd att du köpte nu.
Jag bytte ju upp mig nu till en "DWR-923" och har såmed snart en hel del prylar över.
Jag blev sååå trött på Tele2`s kundtjänst och snacket om överbelastade master bla. bla bla.
Vi har nu fått 4G på ön och jag är bl a mycket nöjd med min upload nu. Hoppas det håller i sig!
Men grattis...visst är Funkwerk en toppantenn!

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

102

Sv: Funkwerk antenn?

Tja, hade man vetat det så.....men jag har hållit
koll på begagnatmarknaden här hemma några
veckor utan att nån Funkwerk dykt upp, så det
var dags att handla.

150 Euro med frakt var hyfsat tycker jag.

4G lär nog inte bli aktuellt i den roslagsskog
jag bor i!  sad

Zyxel NR7103 med 3 maxfart fri surf som failover från fibern
Asus TUF AX3000 med 2 andra Asus AX routrar i Aimesh

103

Sv: Funkwerk antenn?

Raderat spam

104

Sv: Funkwerk antenn?

problem med Funkwerk aktiv antenn?

Detta är ett slags repeater även om den utgörs av en dubbelriktad inline förstärkare. Man kan undra över en del möjiga problem, fr a på 3G,  t ex att mastens mycket viktiga kontroll av modemets sändareffekt omintetgörs av inline förstärkaren för upplänken. Effekten ska regleras i steg om 1-2 dB för att inte cellens funktion ska störas.

Det finns åtminstone en rapport om att en operatör blockerat IMEI från ett modem bakom en funkwerk antenn. Support sade att modemet funkade fel och störde cellen. Det låter just som bristande power control. Det finns andra möjliga fel som kan uppstå, t ex timing advance fel eftersom modemets rapport på GSM om den tid det tar för signalen att gå från mast till modem inte stämmer när sedan modemets signal upp fördröjs av förstärkaren.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.