76

Sv: Funkwerk antenn?

Hej du.
Klart att man kan ta loss kabeln från vaggan och även ditt modem borde passa.
Här får du lite läsning och tips inför köpet...
http://www.fwd-online.de/downloads/Bedi … tungAA.pdf
http://www.umts-verstaerker.de/online-s … ve-antenne

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

77

Sv: Funkwerk antenn?

Hej!

Jag köpte en Funkwerk i våras men har först nu satt den på ett maströr vid taknocken.

Antennkabeln är 15 meter lång och sitter fast monterad i antennen. I andra ändan är den löstagbar från vaggan. det följer med ett kontaktstycke som monteras i efterhand på antennkabeln för att fixera kontakten i vaggan. Metalldelen som ska tryckas in i vaggan är 6 mm. grov på grövsta stället och själva kabeln är smalare ca. 4 mm.

Kabeln kan ej kortas av utan måste vara i sin fulla längd. Det följer med ett 90 graders vinklat fäste som antingen kan skruvas direkt på en vägg eller med två medföljande slangklammer för montage på ett maströr.

Själv ska jag använda ett e367 och man kan nog säga att modemet passar men det kan faktiskt halka ur de fjäderbelastade sidorna på vaggan. Det kan avhjälpas lätt med lite tejp. Om du undrar över någonting mera så ........//Jörgen

78

Sv: Funkwerk antenn?

Ja ursäkta mig, såg inte att två verkliga proffs på mobilt bredband redan hade svarat.  lol  lol  lol  lol  lol

79

Sv: Funkwerk antenn?

SEHLBERG skrev:

Hej! Jag köpte en Funkwerk i våras men har först nu satt den på ett maströr vid taknocken. Om du undrar över någonting mera så ........//Jörgen

Ja, jag undrar hur det fungerar för dig? Fick du nån bättre signal och högre hastigheter?

Jag köpte och anslöt ju en sådan box som skulle funka med antennkabeln utan vagga.

Einspeisebox für Aktive Antenne Funkwerk:
http://www.antennendiscount24.de/WebRoot/Store19/Shops/61821063/4DC3/F45B/42A1/5596/7DFC/C0A8/2936/6B65/Einspeisebox_Aktive_Antenne_Funkwerk_m.JPG

Jag avråder starkt från att koppla in den här prylen!!! Jag fick visserligen ytterligare 12 dB, men efter ca. 10 min pajade antennen och signalen försvann!
Utan att säga ett ord om den här boxen fick jag en ny antenn från Funkwerk...garanti.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

80

Sv: Funkwerk antenn?

Hej
Har precis gått över till mobilt bredband (tre) har mottagning på 30-40%,tror ni hastigheten kommer att öka med denna antenn
Funkar denna annten med Tres frekvenser även när deo kör i gång på 900 bandet?
eller finns det något bättre alternativ.

81

Sv: Funkwerk antenn?

Funkw har en dubbel yagi (passiv) som skall ge +10db  på banden.
Ej provat den ännu då nu bandet kommer sent utanför stureplan.

82

Sv: Funkwerk antenn?

Så då har jag installerat en Funkwerk, tidigare sa min Dovado 3GN att jag hade som bäst 35%, nu ligger jag på 64%   cool
Så jag är nöjd, hoppas bara signalen kommer bli stabilare också, men med den mottagningen borde den vara det.

83

Sv: Funkwerk antenn?

Välkommen i Funkwerk-klubben  big_smile

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

84

Sv: Funkwerk antenn?

yupp de ä bra funckwärken.

bred stråle också, inte som passiva yagi som är über känsliga på inriktningen.
har man tur så kan man få flera master med fÿnkwärk wink

men jag skulle föredra direktkoppling, om den interna antennen modemet helt koppladesbort.
minskade störningar från tex wifi,micro,mobilen osv

dom har en platt mimo antenn också.
kolla på ebuy i tÿskland.

85 Senaste redigerad av Micke (2011-09-21 08:38:11)

Sv: Funkwerk antenn?

@micheal...

Vad har "din" (?) yagi-antenn i Funkwerk-tråden att göra http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/a045.gif

Du kan väl öppna din egen reklamtråd om du har aktier i rfsupplier http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/a042.gif

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

86

Sv: Funkwerk antenn?

du får nog ta det på engelska eller kinesiska

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

87

Sv: Funkwerk antenn?

Har rensat lite av micheal's inlägg nu, som sagt är det tydligen från rfsupplier.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

88

Sv: Funkwerk antenn?

Andreas skrev:

Har rensat lite av micheal's inlägg nu, som sagt är det tydligen från rfsupplier.

TACK, kunde inte  hålla mig  från reppo knappen med den kinesen som skickar   fel kontakter !
Men det tog för lång tid...
?00 sales.

89 Senaste redigerad av SEHLBERG (2011-09-24 19:12:07)

Sv: Funkwerk antenn?

Då var det klart.

Nu har jag anslutit min Funkwerk och signalen är riktigt bra mellan 93-99% på HSPA Tele2 Large.

Mitt problem och anledningen till att jag införskaffade en antenn är att farten är alldeles för låg.

För närvarande i skrivande stund 0.47 Mbit ner med variation från ca:0,2 till 1,2 men aldrig högre oavsett tid på dygnet. Ibland saknas täckning.

Upp är alltid stabilt mellan 1,2 - 1,3 Mbit.

Farten ökade tyvärr inte med antennen.

//Jörgen

90 Senaste redigerad av Micke (2011-11-02 18:52:44)

Sv: Funkwerk antenn?

Funkwerk har kommit med en ny antennvariant.
Nu kan man ansluta den direkt (via vaggan) till modemets antennuttag  smile
http://www.funkwerk-breitband.de/images/AA_Pigtail_klein.png

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

91

Sv: Funkwerk antenn?

Micke skrev:

Funkwerk har kommit med en ny antennvariant.
Nu kan man ansluta den direkt (via vaggan) till modemets antennuttag  smile

Undrar om man som Funkwerk ägare kommer kunna byta ut vaggan? Vore ju GULD!

92

Sv: Funkwerk antenn?

Kanske förklarar billiga äldre modellen på vissa platser.

93

Sv: Funkwerk antenn?

addeth skrev:

Undrar om man som Funkwerk ägare kommer kunna byta ut vaggan? Vore ju GULD!

Skickade nyss en förfrågan till Funkwerk  wink

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

94 Senaste redigerad av Micke (2011-11-04 13:23:19)

Sv: Funkwerk antenn?

Micke skrev:
addeth skrev:

Undrar om man som Funkwerk ägare kommer kunna byta ut vaggan? Vore ju GULD!

Skickade nyss en förfrågan till Funkwerk  wink

Fick nu ett svar på mina frågor...jag citera:
"Pigtailvarianten har ännu inte blivit utlevererat.
En mottagningsförbättring kan inte erhållas.
Anordningen möjliggör en direkt anslutning till en router resp. andra apparater.
Ett utbyte av vaggan är möjligt.
Framöver kommer vi att erbjuda ett utbyteskit."

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

95

Sv: Funkwerk antenn?

Micke skrev:

Fick nu ett svar på mina frågor...jag citera:
"Pigtailvarianten har ännu inte blivit utlevererat.
En mottagningsförbättring kan inte erhållas.
Anordningen möjliggör en direkt anslutning till en router resp. andra apparater.
Ett utbyte av vaggan är möjligt.
Framöver kommer vi att erbjuda ett utbyteskit."

Gött. Har vart lite sugen på Vololink VA126 42Mbit men är nöjd med antenn mottagningen från Funkwerken. Med den vaggan kan man ju koppla Funkwerken rakt in i Vololinken.

96

Sv: Funkwerk antenn?

Varför skulle man byta om man inte kan få någon mottagningsförbättring?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

97

Sv: Funkwerk antenn?

jonasolof skrev:

Varför skulle man byta om man inte kan få någon mottagningsförbättring?

Vill ju såklart inte byta ut hela Funkwerken utan bara vaggan för att få antennutaget och möjligheten att ansluta t.ex en Vololink router.

98

Sv: Funkwerk antenn?

addeth skrev:

Vill ju såklart inte byta ut hela Funkwerken utan bara vaggan för att få antennutaget och möjligheten att ansluta t.ex en Vololink router.

Det ska nog kunna funka...
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s320x320/318375_283252081695051_166650626688531_1004139_1474829459_n.jpg

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

99

Sv: Funkwerk antenn?

Var för trött när jag ställde frågan ovan.

Blir väl till att ha två Funkwerk om man vill ha bästa utbyte av en  Vololink router som ju har diversityutgång också. Eller åtminstone en riktantenn på div kontakten. Vore kul om någon testade om Funkwerk gör någon skillnad inkopplad på diversityantennen.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

100

Sv: Funkwerk antenn?

Beställde en Funkwerk från Tyskland till mig själv i julklapp!
Blev jätteglad och överraskad!!!  cool

Kör följande:
Telenor 16Mbps
E367
TP-link MR3420

Resultat signalstyrka:
Dongel hängande i fönstret - 30%
Kinesisk riktantenn inomhus - 41%
Funkwerk inomhus - 54%
Funkwerk på taket - 90%

Bättrade på hastigheten med ca 50%

Mycket nöjd med julklappen!

Zyxel NR7103 med 3 maxfart fri surf som failover från fibern
Asus TUF AX3000 med 2 andra Asus AX routrar i Aimesh