1

Tråd: Comviqmodem 99 kr

http://www.comviq.se/buy.html?offeringId=comviq_surf_99  om nån vill ha ett ZTE MF 102 och roa sig med. Denna sida är en kvarleva från ett gammalt erbjudande dom hade.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

2

Sv: Comviqmodem 99 kr

var inte det ett 3mbit modem ? (Modem ZTE MF102)

3

Sv: Comviqmodem 99 kr

Japp 3.6Mbit

4

Sv: Comviqmodem 99 kr

Ett riktigt "skräpmodem" ja. 3,6-0,3. Men det kan låsas upp. Om efterfrågan finns kan jag lägga upp program på tex Rapidshare.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

5

Sv: Comviqmodem 99 kr

Skräp och skräp, tänk för 3 år sen, 3,6Mbit/s TUUUUURBO 3G var top notch!! smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: Comviqmodem 99 kr

Haha. Det va en hemsksanning det med. Låt oss genast förtränga det=)

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Comviqmodem 99 kr

Jag tycker det är mer prisvärt att köpa ett Huawei E1750 för 179:- av Halebop:
http://www.halebop.se/bredband

E1750 är ett mycket bättre modem med möjlighet till 7,2 Mb/s ner och 5,76 Mb/s upp. Det går lätt att låsa upp med hjälp av kodgeneratorn här på mobilabredband.se också.  wink

(Ingår dessutom en dag + en veckas surf från Halebop också. En dag fritt när man aktiverar kortet + att det medföljer en värdecheck för en veckas fri surf.)
Måste vara årets bästa erbjudande vad gäller mobilt bredband...  smile

8

Sv: Comviqmodem 99 kr

Välj mellan tre surfperioder
    * Dygn 29 kr/(0,5 GB)
    * Vecka 89 kr (2 GB)
    * Månad 229 kr (5 GB)

telias puckel billig för en månad...
gissar att det är låst åt alla håll i deras nät...

9 Senaste redigerad av A-Man (2010-09-13 17:56:53)

Sv: Comviqmodem 99 kr

Skit samma om det stödjer upp till 3,6 när det är vad nätet kan leverera på många ställen och man får mindre hastighet, tex ute i skogen och uppe i norr.

De som gnäller kan plocka fram sitt gamla modem och koppla till väggen tongue


Det var inte många år sedan då usbmodem ej fanns och man fick hålla på med instickskort och då var de kört för dem med stationär dator.

10

Sv: Comviqmodem 99 kr

What the.. Jag försöker i lugn och ro göra den "ENKLA" installationen av comviq kontant surf. Jag sätter i dongeln i Usbporten de kommer upp en fin liten ruta och jag trycker på autorun. DÅ får jag upp "The UI name of AutoRun.dat are missing, Please check it!" Ja men visst o va f*n betyder det då?
Försöker gå bakvägen och installera det från Mappen via Programfilen. Det går bra tills den "looking for preferenses, Please Wait" Två sekunder Sen kommer de upp en runt där det står " Unhandled Error" " An error has occurred. This can be due to many reasons. If you were at a page with input fields, you may have entered the wrong value in any of the fields.  Click the back key, and enter other values." Det går varken att gå bakåt eller framåt och jag har inte fyllt i några values? Vad är detta.. Comviq supporten har ju stängt nu och jag blir GALEN på detta. Tacksam för svar.. /Malin

11

Sv: Comviqmodem 99 kr

dufb skrev:

What the.. Jag försöker i lugn och ro göra den "ENKLA" installationen av comviq kontant surf. Jag sätter i dongeln i Usbporten de kommer upp en fin liten ruta och jag trycker på autorun. DÅ får jag upp "The UI name of AutoRun.dat are missing, Please check it!" Ja men visst o va f*n betyder det då?
Försöker gå bakvägen och installera det från Mappen via Programfilen. Det går bra tills den "looking for preferenses, Please Wait" Två sekunder Sen kommer de upp en runt där det står " Unhandled Error" " An error has occurred. This can be due to many reasons. If you were at a page with input fields, you may have entered the wrong value in any of the fields.  Click the back key, and enter other values." Det går varken att gå bakåt eller framåt och jag har inte fyllt i några values? Vad är detta.. Comviq supporten har ju stängt nu och jag blir GALEN på detta. Tacksam för svar.. /Malin

Operativ?

Du kan installera fabriks mjukvaran istället och mata in apn adressen och tuta och köra.
Men försök starta om och installera igen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: Comviqmodem 99 kr

Jag har testat tuusen olika sätt.. installerad programvaran åt höger och vänster. Jag kan inte ens avinstallera programmet för det är inte installerat. det verkar ha fastnat i något mellan läge?  Windows 7 32mb

Jag är bde blond och tjej. Vad är Apn smile

13

Sv: Comviqmodem 99 kr

Jag laddade ner programvaran från comviq men det blir samma svar på det. *suck*

14

Sv: Comviqmodem 99 kr

högerklicka på mjukvaran och välj kör i admin läge?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

15

Sv: Comviqmodem 99 kr

fungerar nte.. alls.. Det blir samma resultat. testade i min sambos dator och där fungerar det. verkar vara min samsungdator som inte fungerar alls.

16

Sv: Comviqmodem 99 kr

Ilsken skrev:

Ett riktigt "skräpmodem" ja. 3,6-0,3. Men det kan låsas upp. Om efterfrågan finns kan jag lägga upp program på tex Rapidshare.

Ja tack!

Jag köpte modemet i somras och trodde att det skulle vara Huaweimodemet, men inte då. Och här finns ingen täckning för Tele2.

17

Sv: Comviqmodem 99 kr

beställde ett paket för evigheter sedan, inget har dykt upp från net.com ännu, så gissar att något ej kommer heller - ingen större förlust ivf som det ser ut.

18

Sv: Comviqmodem 99 kr

fick hjälp dock. eller ja.. jag fick ett nytt modem o de har låst de gamla imei nrt.. smile

19

Sv: Comviqmodem 99 kr

Jodå; Ilsken skickade en länk till ett program jag redan hade hittat tidigare i mina försök att låsa upp det här "skräpmodemet": DCCRAP. Den sade att den kunde låsa upp ZTE MF100 och det var så jag hittade den, men i min macbook gick det inte att öppna zipfilen så jag lade det hela åt sidan.

Min Linuxburk hade inga problem med filen, inte heller windoesmaskinen.

Jag är just nu uppkopplad med mitt ZTE MF102 med ett Telenorkort så det finns inget att gnälla över.

Tack Ilsken! Och behöver någon annan hjälp med detsamma är det bara att höra av sig.

20 Senaste redigerad av Ilsken (2010-10-11 20:32:05)

Sv: Comviqmodem 99 kr

Nu när man kollar står det att det är ett huawei e1550 igen.. och även här http://www.comviq.se/buy.html?offeringId=comviq_surf

EDIT Fellänk..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

21

Sv: Comviqmodem 99 kr

Såg att de sålde både zte och huaweimodem i tele2 butiken i brommablocks

22

Sv: Comviqmodem 99 kr

Kan nu bekräfta att det är Huaweimodem som kommer.. En bekant köpte ett..

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

23

Sv: Comviqmodem 99 kr

jag fick huawei, men tog en j tid innan det kom.

24

Sv: Comviqmodem 99 kr

Tre dar tog det för en polare.. Men han beställde även deras e1750.. Det har inte kommit ännu..
Hur lång väntan hade du?
Nån mer som väntat länge?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

25

Sv: Comviqmodem 99 kr

vet ej, men ett par veckor var det iaf