26

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Jag kom upp i turbo 3g några minuter ikväll, 900kbs/s, i övrigt skräp 2g. Ja, ingen dum idé. Låser jag upp comviqs modem (huawei) så kan jag köpa telenors 99kr kontantkort. Även om abonnemang har prövotid kostar det säkert 250kr "start" som man inte får tillbaks.

I övrigt... inne på åttonde dagen utan att en tekniker ringt mig... är alla operatörer så här usla på service?

27

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

märkligt att det svänger mellan turbo 3g och gprs.

På din sista fråga måste jag svara ja, tyvärr.

28

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Jaha. Tycker det borde finnas några slags regler, typ enligt konsumentverket eller liknande. Telefonbolagen har jag för mig har riktlinjer för hur lång tid det får ta.

Ja det är völdigt märkligt, det har alltid varit en mycket instabil förbindelse dock även med tre, inte på det viset, men tittar man på uppkopplingen så svajar det ofta stort i hastigheten. Har dock läst nånstans att med modem som Sierra blir detta klart stabilare!?

29

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Tänkte nu testa Telenor också, de har ingen prova-på-tid just nu dock så det får bli kontantkort. Men, startpaket kostar 399kr??? Kan ju låsa upp comviqs modem, antar jag, så behöver bara simkortet men det gick inte att beställa : ( Någon som vet var det går att beställa bara simkortet?

30

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Aha! När man trycker länken här på höger så får man "testa, 3 månaders uppsägningstid". Är det något via mobilabredband.se som är unikt? Ska man ta 6mib/s eller 10mb/s? Jag menar, jag lär inte ha täckning för 10mb/s och jag är skeptiskt mot en utbyggnad inom snar framtid, men jag ska skaffa ett sierra modem 306, och då lär det nog gå snabbare, vilket är lämpligast?

31

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

avalancher skrev:

Aha! När man trycker länken här på höger så får man "testa, 3 månaders uppsägningstid". Är det något via mobilabredband.se som är unikt? Ska man ta 6mib/s eller 10mb/s? Jag menar, jag lär inte ha täckning för 10mb/s och jag är skeptiskt mot en utbyggnad inom snar framtid, men jag ska skaffa ett sierra modem 306, och då lär det nog gå snabbare, vilket är lämpligast?

Ta det billigare alternativet då om du kommer skaffa ett sierra modem själv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

32

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Jahapp, tack för det. Gäller verkligen erbjudandet med test 3 månader, pratade just med telenors kundtjänst som inte kände till det. Det kanske är en gammal reklam grej mobilabredband.se glömt ta bort?

33

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

avalancher skrev:

Jahapp, tack för det. Gäller verkligen erbjudandet med test 3 månader, pratade just med telenors kundtjänst som inte kände till det. Det kanske är en gammal reklam grej mobilabredband.se glömt ta bort?

PM smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

34

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

Nu är jag riktigt rosenrasande! I torsdags fick jag äntligen tag på en chef som personligen skulle ta hand om det. Det fick fart på teknikerna i alla fall, som sms:ade i fredags jag skulle kontakta dom. Så ringer jag tidigt idag och de har gått för dagen (trots att de ska ha öppet till 16:00). Så ringer jag Tres kundtjänst och han säger de har sökt mig bara för att diskutera vad de ska göra med abonnemanget för de kan inte hitta en lösning. Så jag har ingem täcking, efter tre hela jävla år där jag haft täckning och t.o.m. väldigt ofta turbo 3g! Helt plötsligt en vacker dag så är det borta och de "vet inte varför". Vad är det för jä*la svar och service!??? Jag är så ARG!!! Ska jag behöva flytta för att få vettig täckning? 20 meter bort i en buske finns den!!

Och Comviqs skit, ja jag får uppkoppling men nästan jämt är det gprs och det är hemskt, en timmes arbete tar nu ca 3 timmar istället och så kan jag inte ha det. Givetvis kommer jag nu testa telenor och Ice också men jag har en stark känsla av det var 3 som funkade bäst och nu så är det bara borta. Jag bor ändå inte i urskogen i Norrland, 10 mil norr om Göteborg borde inte detta hända!!!

Upplysningsvis Samir, så har jag kopierat och sparat din text om basstation osv, men hittills har jag inte ens haft en chans att läsa upp det för en tekniker, sa det till chefen men han förstod ingenting. Tydligen bryr de sig mer i Stockholm!?

35

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

It's spkooy how clever some ppl are. Thanks!

36

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

tre, haha.
har dom snart några kunder alls?

37

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

IMHO you've got the right asenwr!

38

Sv: Akut behov av ny operatör -vilken???

avalancher skrev:

Hmm, det är så märkligt det här. Satte in Comviq i nya datorn också, vips så hade jag 3g där! Så glad jag blev. Men... så idag funkade det inte alls, satte tillbaks i den gamla datorn, då hade jag 3g i fem minuter och sen gick det ner till 2g. Allmänt mönster: sätter jag igång datorn och kopplar upp mig kan det börja med 3g för att sen släppa helt ner till 2g.

Telenor för övrigt är oerhört lockande då dom nu har obegränsat tak och 3 månads prova på tid!!! Ska nog ringa dom. Tycker inte Comviqs kontantsurf räcker som "backup" så att säga, när det är 2g är det så segt det i princip är obrukbart. Bara att ta sig in på sitt bankkonto är ett tålamodsprövande helsicke.


Du behöver nog få bort modemet från datan med tex en 3m usb förlängningssladd, sen så ska du välja bara 3g i menyn, det borde kunna hjälpa en hel del, försök att placera modemet i nått fönster eller nått annat "fritt" ställe.