26

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Ollin,

Ta kontakt med oss på support@dovado.com, vi tar lånar gärna din setup för att titta vad det är som strular.

HAde missat det erbjudandet :-(

Mvh
Mathias

27

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Jag har exakt samma problem. D-50 direkt i datorn fungerar hur bra som helst, men i modemet (3GN) fungerar det inte alls. Har gjort som folk skrivit här, dvs valt ICE.NET som profil samt skrivit in cdma / cdma som namn och lösen. Får samma blinkningar på modemet som folk nämnt, och samma text under "modem"-alternativet. Har testat otaliga gånger, och en gång lyckades den faktiskt koppla upp. Jag hade inte gjort någon ändring, det bara funkade helt plötsligt. Testade att klicka disconnect och connect igen, då var jag tillbax på ruta ett igen - den vägrade att connecta. Har provat alla kombinationer jag kan komma på i form av att slå på router / koppla in modem efter, plocka ut modem och sätta in igen osv, men inget verkar påverka. Jag har hela tiden "signal strength: N/A" fast jag i datorn (med modemet på exakt samma plats) får bra mottagning.

Jag kör visserligen inte nyaste firmwaren (tror det var 4.0.2 el dyl), men när jag laddade hem den nyaste och valde den i webbgränssnittet för att göra en uppdatering fick jag ett felmeddelande om ogiltigt filformat. Testade både med zip- och binfilen, ingen fungerade.

Alla tips mottages tacksamt, hade sett fram emot ett smidigt trådlöst när i sommarstugan men det verkar som att man får dras med dongeln i datorn trots allt..

28

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Ville bara uppdatera tråden för er som undrar hur det gick.

Samir testade utrustningen (tack!) och då fungerade det (med extern antenn) så jag tog med mig prylarna till stugan och då funkade det för mig med(!). Efter det skaffade jag mig en antenn (spröt) men kunde inte se någon direkt skillnad. Efter att ha lämnat utrustningen så fungerade det i en dryg vecka. Väl tillbaka kunde jag konstatera att routern hade tappat kontakten med modemet. Det krävdes en omstart och in/urkoppling av modemet för att det skulle kicka igång igen. Får se om den kan hålla kontakten framöver. Jag uppdaterar till DynDNS kontinuerligt och har ställt in för omstart vid förlorad kontakt. Tyvärr verkar det inte hjälpa om routern förlorar kontakten med modemet.

Just nu fungerar det som det skall och min Linksyskamera mailar filmsnuttar vid "motion detect" (när det blir rörelser). Förhoppningsvis är prylarna fortfarande igång till nästa gång jag skall dit så jag kan slå på värmen i förväg med Tellstick.

29

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Ollin,

Konfa upp din Connection Tracker som det står här: http://www.dovado.com/Guides.html#opt3g

Men, se till att din Failure Handling är inställd på "Redial & Restart" eftersom D-50 modem kan inte göra en reconnect, utan det blir en restart på routern som får modemet att ringa upp igen.

30

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Tack!
Ska prova.
Kameran har lyckats fånga en obehörig och jag fick den rackarn på film :-)

http://docs.google.com/leaf?id=0B9j4jqv … y=CIf0oJAP

31

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

LOL!!

32

Sv: D-50 i UMR går inte igång.

Fantastiskt smile