1

Tråd: N1 bordsladdaren

Ja,
gillar n1'ans original bordsladdare då telefonen INTE står/hänger på USB kontakten som är vek.

Enda nackdelen med den är at n1 har varma sakerna i botten, varvid telefonen får en härlig värme(läs hetta) av att bara stå i laddaren med BT,WiFi,3G igång.
BT drar den igång av sig själv även om avstängd, annars funkar inte 'mediaspelarutgången' för ljudet (något omständig lösning i mitt tycke).

Bild säger mer än ett ord, eller hur det var.
http://s4.postimage.org/N3noA.jpg

2

Sv: N1 bordsladdaren

Nu kommer jag inte ihåg om jag beställde någon laddare/hållare till min.
Beställde nog bara US/SE adapter, känner att jag behöver en hållare.

Bara därför kommer jag inte in på ebay ens just nu. tongue

Hur menar du med de där blåtanden sätts på auto?
Jag upplever att blåtanden strular ibland, har hörlurarna anslutna med den får för sig att spela upp mediat i telefonens högtalare. Fimpar man blåtanden och startar igen och börjar om så börjar de funka. Lite störigt ibland.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: N1 bordsladdaren

BT kan kan vara en "media port" man får valet vid i pluttande första gången av tlf.
Jag har normalt BT avstängd, men när tlf sätts i laddaren så startar den BT själv och OM jag pratar i den andra tlf samtidigt så OJ headset hoppade till andra tlf... errf
Men det är väll mitt eget fel då båda headseten är parade med flera tlf...

Det skall gå att prata i BT med tlf i laddaren, den skall skicka samtalen till headset och inte media ljudet.

Med den i dockan så blir det två BT i N1, "en media" och en "phone audio"
Med enbart BTHS så blir detta media+phone.
=funkar med vanliga samtal som det ska, kan ringa från tlf när den står i dockan, och spela musik på anläggningen bredvid.

Med dockan strömsatt och tlf i handen så spelar den musiken via dockan, och tlf ljudet via headset.

MEN tex funkar INTE fring med N1 BT i huvudtaget när jag testat.
den kör envist med telefonens högtalare = fring FEL som jag ser det.

men dockan är kanon...
följer med en till 1A laddare med den.

Jag har ännu en till docka påväg med posten, om den dyker upp bland ask molnen...  wink

I bland tappar N1 vad som är vad med BT, och 'jag' får trycka på BTHS för att aktivera den igen, är någon sleep funktion i detta headset, samma strul med nokian.
Men verkar funka som det ska rent allmänt...
'your miles may vary'
wink

4

Sv: N1 bordsladdaren

Kan väll noteras att det är 'sämre ljud i n1 mot e71 med samma BT-hs' när jag provar.
n1 i bords laddaren, och jag knatar runt å pratar, samma som jag normalt gör med e71.
obefintlig bas, och kraftigt mellanregister. men spelar jag musik är det normalt, så någon medveten inställning på nåe vis...

Sedan som jag tror jag skrev tidigare, telefonen blir bara ~90% laddad när den anger att det är klart, dvs grön indikering och batt symbolen slutar ladda....
'blir pinsamt uppenbart med bords laddaren då den anger dettta'
smile

5 Senaste redigerad av G-Man (2010-05-21 01:23:46)

Sv: N1 bordsladdaren

Skaffat dessa adaptrar till allt US/UK m.m.

Har en hel hög nu, har samlat på dom ett tag vartefter dom finns tillgängliga, snyggast är dom svarta smile
Klart bästa adaptern jag provat hittills, <24:- med frakt till dörren.

Klarar jordat samt sitter stumt i .SE uttagen, samt det man pluttar i den sitter ordentligt... vissa av dom enklare adaptrarna lossnar saker för lätt och det finns risk för glapp och gnistbildning (=brand risk samt risk att saker pajar pga störningar som skapas.)
us kontakter som är jordade sitter superbra i dom, tex billigt köpta datorer m.m.

nåe bilder.... inte så bra men man ser på ungför hur dom ser ut för att kunna lokalisera dom 'på nätet', jämför priser !
http://s4.postimage.org/bYPv0.jpg

http://s4.postimage.org/bYM_S.jpg