26

Sv: Mitt första möte med Android

jo, mjukvaran känns alpha eller kanske nästan beta...
Massor med simpla saker går ej att justera vad jag sett, tex SMS längden per sms utan att splitta dom... fel längd för .se i den - blir dyrt i längden wink

bild i ett mejl, addera det i ett mms = krash
bild i ett mms, addera det i ett mejl = krash
måste sparas på 'disk' + redigeras/crop sedan kan det skickas, osv.
ur löjligt irriterande småsaker i massor tycker jag...

sedan hårdvaran, tex volym knapparna, lyckas stänga av ringern hela tiden när jag skall plocka upp den ur fickan.
och så kommer jag åt den #¤# sök knappen hela tiden...

ja irriterande att man inte kan stänga program utan fler program... ur löjligt.
Sedan så har den en konstant data anslutning 24/7, antingen wifi eller 3G konstant, fimpar jag wifi i kontrollpanelen så kopplar den direkt upp 3G data och det går inte att skicka MMS då den bara klarar en 3G data igång samtidigt...
men liksom hallå ! (går att tweaka)
ingen 'koll' på data förbrukningen, tom en UMR klarar detta wink

jag fattar inte hur "the reg mfl" tycker den är 90% eller vad det var.
min gamla E71 åker 8or runt den på alla utom två saker, upplösning skärm och kamera. n1 passar bättre som ipad än telefon wink

Sedan har dom inte kommit med 'fixar' på välkända buggar som man hittade direkt 2009.

gillar den iaf, massa roliga funktioner, tar evigheter att läsa mejlen i den med allt pekande då det ej går att välja 'alla' och delete..
massa sådana missar i den tycker jag, ineffektivt gränssnitt.

27

Sv: Mitt första möte med Android

Android 2.2 is currently said to be on the testing benches and is likely to be announced on May 19th on the opening day of Google I/O conference.

The features about the update are all rumored and nothing is confirmed. Here"™s a list of updates which we might see.

Touch screen optimization
Low image quality of thumbnails on the Motorola Droid will be fixed
Flash 10.1 support
Some minor UI tweaks
New Applications
Free additional RAM
OpenGL ES 2.0 enhancements
Enable FM radio
Multicolored Trackball

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

28

Sv: Mitt första möte med Android

jo jag har läst detta också, men vem lyssnar på fm radio... jag föredrar att sip funkar istället med BT... osv.

29

Sv: Mitt första möte med Android

htc tangentbordet funkar klockrent!
mot std bordet, 0% fel skrift med htc egna.
samma erfarenhet?

30

Sv: Mitt första möte med Android

G-Man skrev:

htc tangentbordet funkar klockrent!
mot std bordet, 0% fel skrift med htc egna.
samma erfarenhet?

Har inte testat de andra nallarna som desire eller hero, men de har ju lite annat programutbud osv.
Kanske värt att lägga in deras dashboard osv.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

31 Senaste redigerad av G-Man (2010-05-18 10:50:12)

Sv: Mitt första möte med Android

nej nej, HTC bordet finns i N1 om man väljer detta, enl tlf ska det bara vara skin, men efter bytet funkar det bättre ivf för mig...
hel nöjd med detta, funkar betydligt bättre, inte lika flummigt som std bordet är.
även stängt av det hemska autocomplete juxxet... som inte funkar när man skriver på flera språk samtidigt.

32

Sv: Mitt första möte med Android

Ah okey,

Settings - > Language & Keyboard - > ** Keyboard - > Skin

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

33

Sv: Mitt första möte med Android

Har inte testat de andra nallarna

desy's mekaniska knappar är ljusår bättre mot n1, slipper komma åt den sablans-spion-sök-knappen eller tillbaka-knappen av misstag.

34

Sv: Mitt första möte med Android

Andreas skrev:

Ah okey,

Settings - > Language & Keyboard - > ** Keyboard - > Skin

jupp,
är möjligt att dom andra sakerna jag pillade på hade betydelse också, men 'tycker' det flummiga försvann på n1 till stor del efter htc'ingen.

35

Sv: Mitt första möte med Android

Min automat stavning vill inte stänga av sig.
Men jag upplever samma sak som du, tangentbordet blev bättre efter ha bytt till htc skiner. Men automat stavningen.......

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

36

Sv: Mitt första möte med Android

Hittade de gudsförätna auto correction nu. Blev betydligt skönare att skriva med htc skinnet och allt auto avslaget. Känns inte som pest och pina att skriva den här texten.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

37

Sv: Mitt första möte med Android

jupp jupp ! hehe
'fattar inte vad gogo' tänkte när dom gjorde deras egna...
var tvungen att stänga av avstavningen på annat ställe än förväntat, dvs två ställen. möjligt att sv påverkar funktionen av tgb och auto.

hittade detta tidigare: http://www.theregister.co.uk/2010/05/18 … batteries/
POOFFF! wink


ang BT,
N1 saknar funktion där man kan stänga av musikspelaren... finns ingen STOPP knapp alls bara pause, ingen exit heller, startar man musik så är det igång tills omstart av tlf och spelar musik...
men liksom va fa...
jag anser inte att man skall behöva en app för att "FC'a" andra appar...
OCH
det går inte att aktivt välja vad som skall spela musiken, ringer/högtalare/bt docka/bths...
musiken hamnar där det blir vid start av musikspelaren, som inte gå att göra quit på... moment 22.

http://s1.postimage.org/NiHwS.jpg
efter ett antal timmar i tlf blir det så...

38 Senaste redigerad av G-Man (2010-05-20 22:15:29)

Sv: Mitt första möte med Android

Prova att ställa ner ljuset på skärmen till minsta i kontrollpanelen, blev gigantisk skillnad på batteritiden.
gick från 75% förbrukning till (kommer efter testning)
live pappret tar ca 8%.

batteri 90% efter 3timmar.

39

Sv: Mitt första möte med Android

Tycker med om HTC desire HD big_smile köpte telefonen från http://www.phonehouse.se/!

40

Sv: Mitt första möte med Android

Har en gammal Samsung Gallaxy S och är ganska nöjd med den.

Fast den, för mig, stora fördelen med Symbian mot Android är att SR "Lyssna igen" fungerar även om man kör mellan olika master. I Android hamnar man tillbaka till webbläsaren. Kul när man lyssnat igenom halva nyheterna.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps