1

Tråd: Förstärka signalen?

Hej, som jag har sagt innan så gillar verkligen mitt Mobila Bredband att stänga av sig själv.
Den blåa lampan som lyser på routern bara slutar lysa och man får starta om den.
Det är en WRT54G3G.
http://techworld.idg.se/polopoly_fs/1.90932!imageManager/ea854655.jpg

För nån dag sen testade jag rikta antennen åt ett annat håll och det verkar funka bättre, visst stängs den av ibland men jag lyckade faktiskt spela ganska många timmar online utan att lampan slocknade.
Men finns det någon enkel/billig lösning så att jag kan förstärka signalen lite grann?
Så kanske det hjälper till att göra det lite mer stabilt så den håller sig på mycket längre.

2

Sv: Förstärka signalen?

Handlar de om 3g signalen eller wlan signalen du har förstärk?
3g signalen med antenn, om du har option kortet som på bild så har de antenn kontakt, men inget höjdar kort i dag "0,3mbit".

Vet inte mycket om routern i sig, den har nog inte stöd för många nya pcmcia modem.

Men sett bild när man har usb port på linksys routern, har du de på din?
http://www.bazaario.com/Resource/Item/G00275/000274674/274674_small.jpg

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Förstärka signalen?

yttre antenn som passar modemet,
linksysens wifi stör 3g modemet,
om antenn placeras 2meter bort fås bättre mottagning, att ändra vinkel på wifi antennen funkar det med, samt att flytta routern lite.

du kan prova med en skarv på wifi antennen också för att få den en bit i från modemet om du redan har en dylik.

vad är det för modem ?

4 Senaste redigerad av hejjeh (2010-03-08 10:55:15)

Sv: Förstärka signalen?

Andreas skrev:

Handlar de om 3g signalen eller wlan signalen du har förstärk?
3g signalen med antenn, om du har option kortet som på bild så har de antenn kontakt, men inget höjdar kort i dag "0,3mbit".

Vet inte mycket om routern i sig, den har nog inte stöd för många nya pcmcia modem.

Men sett bild när man har usb port på linksys routern, har du de på din?
http://www.bazaario.com/Resource/Item/G … _small.jpg

Jag vill förstärka 3G signalen.
Har ingen USB port.


G-Man skrev:

yttre antenn som passar modemet,
linksysens wifi stör 3g modemet,
om antenn placeras 2meter bort fås bättre mottagning, att ändra vinkel på wifi antennen funkar det med, samt att flytta routern lite.

du kan prova med en skarv på wifi antennen också för att få den en bit i från modemet om du redan har en dylik.

vad är det för modem ?

Som på bilden så är det det där röda Expresscard:et eller vad det nu heter (Men kanske inte riktigt samma modell, ser ut att vara lite rundare på bilden där).

Det är egentligen skit samma för jag kör med kabel, men när man ansluter via wifi med en laptop så är det skit dåligt om man inte sitter i samma rum, eller rummet på andra våningen precis över.
Alltså i samma rum eller över fungerar det bra, överallt annars hittar det inte ens nätverket för routern är för långt bort.
Men som sagt så skiter jag i det, vill bara att det inte ska tappa anslutningen till masten eller så då..

5

Sv: Förstärka signalen?

E620 ?
står under modemet

6

Sv: Förstärka signalen?

G-Man skrev:

E620 ?
står under modemet

Det enda jag hittar (under routern) WRT54G3G v.1.1.
Och under det röda kortet, Model: GT 3G Quad.

7

Sv: Förstärka signalen?

Det enda jag hittar (under routern) WRT54G3G v.1.1.
Och under det röda kortet, Model: GT 3G Quad.

är isf
OPTION GLOBETROTTER 3G QUAD

# Multimode UMTS/GPRS/GSM "“kort för 850/900/1800/1900/2100 Mhz nät
# Ger 3G datakommunikation med upp till 384 Kbps
# Ger GPRS datakommunikation med upp till 85,6 Kbps
# Kopplar automatiskt om från 3G till GPRS vid dålig täckning
enligt dustin.

ren 3G dvs max 0,38 mega bit, inte tex 7,2mega bit.
gissar <0,064mbit upp eller dyl.
linksysen stödjer få nyare kort tyvärr.

är dålig antenn/mottagning på dessa kort, skaffa extern antenn om det säljs fortfarande och den har hål för det.