26 Senaste redigerad av Syno (2014-03-25 02:03:50)

Sv: Generisk firmware icon 225

Kanon,
Efter HEX-editeringen av Options original-Superfire utifrån "min" version så verkar GI0225 vara både generisk och med Options senaste firmware. misstänker att den redan var generisk, men nu har den iaf den senaste fw:n.

Vad gäller GO0201 så har jag iaf fått upp den till Options senaste firmware, men den envisas med att vara Telenor-låst.
Vad kostar en upplåsning och hur enkel/tillförlitlig är den? Orkar inte lägga ner mer tid på dessa gamla prylar... :-)

27

Sv: Generisk firmware icon 225

Gammla modem brukar vara gratis, kolla deras sida helt enkelt.

28

Sv: Generisk firmware icon 225

Utan att veta så kollade jag DC-unlockers forum och det är ett gammalt modem samt att det är inte med bland de som officiellt stöds.

Diverse trådar om detta:
https://www.dc-unlocker.com/forum/forumdisplay.php?f=17

Listan över vad som stöds:
https://www.dc-unlocker.com/supported_models_1

Sen brukar ju operatörerna vara generösa med upplåsningkod när det gått ett par år! Brukar kosta en slant men det kanske är enklare, maila Telenor.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

29

Sv: Generisk firmware icon 225

Jo, kollade med DC-unlocker igår, och där är mängder med modem "gratis", men sedan kostar det att ha en "dongle"-licens....
För mig är det ju modemet, men, men... i deras fall är det någon form av licenshantering av programmet.
Så, jag lade det på is. Får se om jag orkar leta vidare.
Som sagt, det är ju rätt gamla grejer och inte direkt värt så mycket tid... :-)

30

Sv: Generisk firmware icon 225

Dongel licens är usb licens för bulk upplåsning, jag äger en sådan och den kostar väll någon tusenlapp eller två.
Sen finns det vanlig kredit upplåsning, har för mig att de tog typ 5krediter / euro för en dongel.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!