1 Senaste redigerad av careface (2013-05-12 17:20:21)

Tråd: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Den 2 maj, samma datum som Telenor sänkte sin datmamängd höjde 3 nu sin för mobilt bredband kontant! Nu kan du få 100GB data för mobilt bredband kontant, alltså lika stor datamängd som för deras bredbandsabonnemang - till samma pris!

30 dagar Total 100GB: 299kr
30 dagar Bas 5GB: 229kr
7 dagar 5GB: 99kr
1 dag 0,5GB: 29kr

Prissättningen är lite udda, det verkar lite som att de bara slägde in 100GB för att de ville utan att påverka de andra priserna särskilt mycket.

I och med att de erbjuder 100GB för kunder som använder mobilt bredband kontant, blir de operatören med prisvärdast mobilt bredband kontant smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

snyggt, men när kommer dom med typ 50gig under max 12 månader, eller dyl.

3

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Jag har 3 mobilt kontant 100GB   de funkar bra men jag önskar man kunde se hur mycket data man använder sad

4

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

ser det på mitt trä,
gick inte att posta en länk här pga deras sida belamrad med java skräp och popup css skräp.

googla tre . se
klicka på den gula länken så får tre betala google för sin miss :-)
gick att kopiera tidigare så...

jag får/ser förbrukningen där.

5 Senaste redigerad av hackerman1 (2013-05-13 13:41:44)

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

careface skrev:

Den 2 maj, samma datum som Telenor sänkte sin datmamängd höjde 3 nu sin för mobilt bredband kontant! Nu kan du få 100GB data för mobilt bredband kontant, alltså lika stor datamängd som för deras bredbandsabonnemang - till samma pris!

30 dagar Total 100GB: 299kr
30 dagar Bas 5GB: 229kr
7 dagar 5GB: 99kr
1 dag 0,5GB: 29kr

Prissättningen är lite udda, det verkar lite som att de bara slägde in 100GB för att de ville utan att påverka de andra priserna särskilt mycket.

I och med att de erbjuder 100GB för kunder som använder mobilt bredband kontant, blir de operatören med prisvärdast mobilt bredband kontant smile

TACK FÖR DEN INFORMATIONEN !!!

DET VAR DET BÄSTA JAG HÖRT PÅ LÄNGE !

Jag har kollat 3´s hemsida regelbundet dom senaste veckorna för att se om det möjligen hade kommit någon bättre prisplan med större datamängd, men där finns ingen information under "Mobilt bredband kontant", det ser ut "som vanligt".

Jag har Comviq 20GB nu, och har länge funderat på att gå över till 4G för att få 50GB, men när jag skulle beställa nytt simkort så hade Comviq tagit bort den prisplanen....

Update: när jag synar 3´s hemsida väldigt noga, så står det faktiskt 100 GB för 299, men det är "gömt" i texten.
Jättesmart....
3 borde väl informera med "FET" stil, väl synligt, lite högre upp att dom har lanserat en ny prisplan !?
Ringde alldeles nyss deras kundtjänst och påpekade missen.
Med tanke på den senaste tidens försämringar av prisplaner hos "dom andra" så finns det säkert fler än jag som vill ha ny operatör....

6

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Kan tillägga att de även höjt hastigheten, nu får man tillgång till hastigheter upp till 32Mbit/s i jämförelse med tidigare 16Mbit/s.

Det kanske varit så länge - men jag fick reda på det först nu smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Det är underligt att de har 30 dagar Bas med 5 GB för 229 kronor. Vem ids köpa sådant då man får 30 dagar Total med 100 GB för 299 kronor ? Eller har de bara glömt kvar en massa gammalt på nätsidorna ?

8

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

careface skrev:

Kan tillägga att de även höjt hastigheten, nu får man tillgång till hastigheter upp till 32Mbit/s i jämförelse med tidigare 16Mbit/s.

Det kanske varit så länge - men jag fick reda på det först nu smile

Jag noterade att på sidan om "mobilt bredband kontant" så specar dom modemet: 16 Mbit/s ner, 4,6 Mbit/s upp.
Men på "laddningssidan" står det "upp till 32 Mbit/s.

Så jag frågade deras kundtjänst om det var korrekt, eller om det är någon "hastighetsbegränsning" till 16 Mbit/s.
Fick då svaret: "Nej det är ingen begränsning, vi har enbart ´nätkapacitet´.
Har man ett snabbare modem så får man upp till 32, men modemet vi säljer med startpaketen klarar bara 16."

3 säger ju numera att "alla" får maxfart, så dom har kanske ändrat...?

9

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Förr i tiden så var det alla fall modemet som begränsade vilken hastighet du fick och inte abbet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

10

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

nhu skrev:

Det är underligt att de har 30 dagar Bas med 5 GB för 229 kronor. Vem ids köpa sådant då man får 30 dagar Total med 100 GB för 299 kronor ? Eller har de bara glömt kvar en massa gammalt på nätsidorna ?

Bra fråga - men det är väl ett smart sätt att tjäna pengar antar jag smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

11

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

klarar man sig på fem gig, varför betala mer...

12

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Sant. Men man får 2GB/månad upp till 32 Mbit/s med 3Vänner om man betalar 200 kr/mån. Så om man bara vill ha billigast möjliga månadskostnad så är det litet billigare.

Men jag betalade nyss för 30 dagar Bas 229 kr. för att få igång kameran. Den använder inte mycket kapacitet. Och kortet som sitter i den kan bara användas för 3Bredband. Så du fick rätt genast  :-).

13

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

annars kan man teckna billigaste röst abg, och lägga på data/surf, men då får man ej publik egen ip utan en 10. lan ip :-P

tror det var tidigare 99:-/månad med data delen och pengar över, 1gb trafik.

alla operatörerna hållerpå och juxxar med abg hela tiden... så man måste göraom allt var 6'e månad nästan... irreterande.

14

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Jo, det får en sysselsatt minsann :-).

Men jag får inte abonnemang eftersom jag just nu inte är folkbokförd i Sverige. Verkligt idiotiskt. Till och med Telia var bättre - jag fick telefon mot att jag deponerade en summa pengar. Det skulle jag gärna göra för Tre också men nix ...

Operatörerna är alldeles för inskränkta. Vi borde få operatörer som fungerar åtminstone i hela EU. Det är så irriterande att behöva ha flera kort och byta hela tiden då man reser. Fogg har ju ett bra koncept men alla andra är helt insnöade. Inte för det - jag tror nog det är på kommande (fast då sätter de förstås kundtjänsten i Nepal eller nånting liknande ...).

15

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Jag är också skriven utomlands och har samma problem med alla utom Telia där jag hade abb redan innan utflyttning. En bekant som äger fastigheter för miljarder i Sverige fick inte abb hos Telia med mindre än att de deponerade 5000 kr.

Dock fick jag ett nytt 4 G abb hos telia sedan lantmäteriet faxat utdrag ur fastighetsregistret till butiken. De andra är helt hopplösa. De riktar sig tydligen hellre till kunder som saknar tillgångar än till utlandssvenskar med utmätningsbara tillgångar i landet. Finns en viss logik i det för det är dyrt att vara fattig. Man kan lura oå kunderna bindningstider osv.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

16

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

skaffa invandrarpass/id, funkade tydligen direkt att få abg enl en "kille", jag var skeptisk men det gick direkt till min förvåning, då jag fixat kontant åt denna innan.
yikes

17

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Jag försökte få kontakt med kundservice på Tre via epost men si, det går inte. Om man har "bredbandsärenden" så måste man ringa deras telefon. Nu tänker jag i alla fall inte sitta i någon telefonkö så det får vara.

18

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Men jag har ju redan svenskt pass och lär nog inte få något invandrarpass. Kruxet är att utlandssvenskar inte finns i UC som är det enda ställe de gitter kolla i.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

19

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

sedan brukar det knappt vara någon kö till tre, iaf när jag ringer. "tips, ring när det är mindre surfare vakna"
:-)

20

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

ett litet tips: ring 020-33 33 33
när man säger "bredband kontant" så blir man vidarekopplad till kundtjänst, brukar inte vara nån kö.
dessutom är det gratis....

21

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

Hmm, kanske det. Jag är bara svagt allergisk mot telefoner och skulle föredra epost. Litet underligt att en bredbandsoperatör inte har ordentlig kundservice över nätet. Fördelen med epost och liknande är att man kan skriva och svara då det passar medan man måste sitta där och prata i telefonen.  Mitt ärende är ju inte bråttom utan gäller närmast på längre sikt (alltså en mekanism för att öppna och stänga portar smidigt). Jag vill inte ha portar öppna till min anslutning i onödan men jag tycker definitivt inte om att de öppnas och stängs hur det råkar sej.

22

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

med epost + lite fet reklam i tex tv med otydliga villkor = 10miljoner brev till dagen efter, och alla kommer fram... :-)
med telefon kan man bara skapa 40minuters telefonkö så slipper man svara fler samtal mot vad det finns persional...

23

Sv: 3Bredband Kontant - nu med 100GB

He-he, telefonkö fungerar fint mot "onödiga" samtal. Jag dänger på luren så fort jag hör att jag är i kö ...

Inte är operatörerna dumma inte.