1 Senaste redigerad av A-Man (2011-06-28 21:15:25)

Tråd: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Beställde i lördags hämtade ut idag.

Jag kan inte koppla upp mig diagnostiken säger "registrering nekad"
Modemet blinkar blått.

Provade i en 2g telefon samma fel där inget nät.

lite märkligt är det också att pinkoden inte är aktiverad, man kommer direkt in på kortet.

Ni som beställde på nätet var abonnemanget aktiverat när ni fick modem och simkort?

2

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Har du ringt kundtjänst på Tele2? Jag köpte mitt i Phonehouse butik igår och det är fortfarande inte aktiverat. jag ringde Tele2 idag och de säger att kortet "ligger i kö" för aktivering. Får väl vänta lite till...

3

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Jupp ringde idag det första jag gjorde.
"oj jag vet inte vad som har hänt, men jag lägger den för aktivering"
Skulle "kankse" bli aktiverat till kl 16, när ajg ringde vid 15 så hade det ej blivigt aktiverat än.

Detta är inte acceptabellt.

Det märkliga är att det finns en pinkod att skarap fram , men pin är inte ens aktiverat.

Det har struntat i att provisionera abonnemangen, helt klart då det inte ens ligger i kön.

4

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

kl är 19 dagen efter fortfarande inte aktiverat, 20 minuters telefonkö till Tele2
Är det detta man betalar 250 i inträdesavgift för?

5

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Jag ringde t2, aktiverat direkt wink

6

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Fick informationen att abonnemanget troligtvis inte kommer att aktiveras idag.

7

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Har varit i kontakt med Tele2 idag igen och fick dem att ringa upp dem som har hand om de här bitarna. Fick sedan beskedet att det finns "ett internt fel" i deras system just nu som många nya kunder är drabbade av. De har felanmält det vidare till sin underleverantör som sköter de bitarna. Tydligen måste underleverantören gå in och lösa det manuellt kund för kund bland de som är drabbade. De kunde inte ge mig någon tidsplan men trodde ett par dagar.

Fick rådet från kundtjänst att återkomma när det funkar för att kunna fån någon form av kompensation.

8 Senaste redigerad av A-Man (2011-06-30 14:31:21)

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Mitt hade inte heller kommit igång i morse blev lovad igår att bli uppringd idag runt 11:30 när han började han la in en påminnelse.

Han ringde som utlovat, dock fick jag samma besked som dig.

Det har helt enkelt blivigt problem med provisioneringen av nya abonnemang.
troligtvis ligger det inte ens i HLR:n därför går det inte att registrera sig mot nätet.



Jag ger det till i morgon kväll.

Jag måste säga att bemötandet vid problem verkar seriösare hos tele2 än hos Tre måste jag säga tre kunde inte ens häva uppsägningen när jag ville vara kvar som kund utan sa bara att det gjort det, men när jag ringde och kollade igen så hade de totalt struntat i det.
, har dock endast erfarenhet av privatkundservice ur kundperspektiv sett.

9

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Ja, hittills har de åtminstone varit lätta att få tag på och vänliga vid samtalen.

10

Sv: Nytt Tele2 4G fungerar ej.

Beställde i lördags hämtade ut på tisdagen, fortfarande inte aktivt.

Hur blinkar ert modem när ni har knappat in pinkoden och den registrerat sig mot nätet?