26

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

Har du telia abonemang då ?


Nä, det har jag inte... Testade Telia under någon vecka bara.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

27

Sv: Huawei E589

jonasolof skrev:

Om den bara hade problem vid handover är det rätt bra. Då kopplas inte länken ned bara för att bussen skärmas av en stor byggnad under någon sekund.

Mig veterligen är nuvarande LTE standard inte riktigt optimerad för mobil handover än.


Ok, bäst är kanske vid bilfärd att låsa den mot 3G, alternativt låta den få bestämma själv vilket nät den vill använda.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

28

Sv: Huawei E589

Discover skrev:
Jonny skrev:

Har du telia abonemang då ?


Nä, det har jag inte... Testade Telia under någon vecka bara.

kan man köpa den av telia obundet?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

29

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:
Discover skrev:
Jonny skrev:

Har du telia abonemang då ?


Nä, det har jag inte... Testade Telia under någon vecka bara.

kan man köpa den av telia obundet?


Ja, fast den är iaf låst, men det går att lösa på Tradera.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

30

Sv: Huawei E589

Har nu beställt extern antenn till min E589 då jag har sagt upp Net1.
Net1 räknar jag med att fortfarande behöva men det blir så sällan så det är ej
värt att betala för ett löpande abonnemang annat än "Ibland".

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

31

Sv: Huawei E589

Körde mellan Karlstad och Stockholm igår. Det funkade perfekt förutom en liten sträcka där det helt saknas täckning. Jag pratade halva sträckan på Skype med video och hade inga avbrott och hastigheten låg någonstans mellan 100-120 km/h beroende på hastighetsbegränsning. Jag vill påstå att e589 inte har några problem med handovern vare sig på 4G eller de andra näten (åtminstone på Telia). På vägen tillbaka körde jag Telenor och där var ett par avbrott. Frågan är om det inte är konfigurationen hos Telenor som kan vara problemet.

32 Senaste redigerad av jonasolof (2012-08-27 08:49:34)

Sv: Huawei E589

Fina resultat. Hade du låst den på 4G eller var det Auto? Använde du någon takantenn nu?

Att handover fungerar bättre på Telias nät kan bero på att firmware optimerats för Telias nät och att nätet tar hänsyn till att det är en Telia mifi som är ute och åker.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

33

Sv: Huawei E589

väntar spänt på min nu smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

34

Sv: Huawei E589

Fick hem min E589 i går.... nice liten leksak

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

35

Sv: Huawei E589

smart att bara ha en annons så man slipper skatteverket :-) och sedan omlista den ideligen i evigheter.

36

Sv: Huawei E589

smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

37

Sv: Huawei E589

Jag använde inte någon takantenn. Lade bara mifin vid vindrutan. Sen skötte den resten.
Jo, killens annonser kan förvirra lite, men han kan det han påstår och levererar.

38

Sv: Huawei E589

jo han levererar....
var på biltema i går med deras app..... inne i affär så funkar det inte så där bra att surfa då det verkar skärma rätt bra, så jag provade med att ta med router i fickan och oj vilken skillnad det var..... körde mobil bredbands modellen och på mitt ab ett 4g mini (2Gb)  så låg jag på 12mb in och runt 7 mb ut.. inte så där superhög hastighet men är toppen nöjd med det smile

Router ställd på auto 4/3/3 G

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

39

Sv: Huawei E589

Har kört med E589 i fickan en vecka nu och surfat med mobilen... funkar kanon , går mycket fortare än med bara mobilen... måste säga att den är värd varenda krona.....rekomenderas

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

40

Sv: Huawei E589

Jonny skrev:

Har kört med E589 i fickan en vecka nu och surfat med mobilen... funkar kanon , går mycket fortare än med bara mobilen... måste säga att den är värd varenda krona.....rekomenderas


Instämmer helt.

Har du också låst din till endast 4G nätet ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

41

Sv: Huawei E589

nej jag kör på auto..... med 4g mini ab...så den går p 4g där det går...men även nerkoppling till 3g märks inte samt att det går fortare att mobilsufra även på 3g. skulle tro att det helt enkelt är bättre grejor i den än vad som finns i mobilerna... fungerar länge på batteri med.... i standbt läge (glömde den på över natten så var den igång dagen efter med så jag är grymt impad på hur bra den fungerar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

42

Sv: Huawei E589

kentrj skrev:

Ingen som tagit isär en Huawei E589? Sugen på lite bilder.

Ja, jag har tagit den isär, iaf delvis, och låst upp den med upplåsnings kod från Tradera. Kostade 199kr och vips kan man använda den med vilken operatör som helst :-))

men här kommer några bilder men jag har inte kommit längre än batteriet ännu för att det är dubbeltejpad och jag är rädd att om jag försöker få upp det med våld så råkar jag göra hål i batteriet och då går hela grejen upp i rök ...


http://farm9.staticflickr.com/8303/7954244950_66307cf9e2_c.jpg

batterilocket på

43

Sv: Huawei E589

http://farm9.staticflickr.com/8042/7954250086_cea6b0a857_c.jpg

batterilocket av ( med lite våld :-))

44

Sv: Huawei E589

http://farm9.staticflickr.com/8182/7954255614_4924095031_c.jpg

själva batteriet som är på 3000mAh

45

Sv: Huawei E589

Ok. nu är batteriet bortpilad

http://farm9.staticflickr.com/8460/7963015526_c10e43072c_c.jpg

46

Sv: Huawei E589

Här ser man att modemet har två extra antenn kontakter förutom den på sidan. Plåten är sammansmält med plasthöljet och därav går inte att låssa utan avsevärt våld så längre har inte jag vågat gå men jag hoppas detta har tillfredsställt en del som var nyfikna på innanmätet på en Huawei E589 :-)))

http://farm9.staticflickr.com/8305/7962948688_8cba37f1f7_c.jpg

47

Sv: Huawei E589

Det är antennkontakter för test, går inte att använda om batteriet ska vara i. Är det en liten dubbel slide switch nete i högra hörnet? Undrar vad den gör...

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

48

Sv: Huawei E589

En bild till: det verkar vara nån sorts anslutning vid sidan gömd under höljet.

http://farm9.staticflickr.com/8452/7963013644_d1f54ee768_c.jpg

Efter när jag plockade ihop modemet så alla mina personliga inställningar som pin koden, WPA-nyckeln, samt APN för tre var KVAR och det var bara att fortsätta använda modemet som vanligt:-))

Kanske det går så småningom att fixa ett batteri med större kapacitet......

OBS ! Magnetfotsantennen 9dBi för Huawei E392 E398 E589 från Loh electronics AB passar inte till denna Huawei E589 trots att dem påstår det, kontakten på antennen passar ej till den !!!!  OBS !

49

Sv: Huawei E589

jonasolof skrev:

Det är antennkontakter för test, går inte att använda om batteriet ska vara i. Är det en liten dubbel slide switch nete i högra hörnet? Undrar vad den gör...

Den är klick kontakt och den är till att reset-a modemet :-)

50

Sv: Huawei E589

Finns nu även hos Kjell & Co.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr … ter-p93580

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.